شناسهٔ خبر: 117287 - سرویس بنادر و دریانوردی

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا در بنادر انزلی و امیرآباد/ پهلودهی ۳۴ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی/ جابه‌جایی بیش از یک میلیون نفر در بنادر شرق هرمزگان/ احتمال افزایش خطوط‌ لاینر منظم کانتینری خزر

بنادر افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا در بنادر انزلی و امیرآباد، پهلودهی ۳۴ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی، جابه‌جایی بیش از یک میلیون نفر در بنادر شرق هرمزگان و احتمال افزایش خطوط‌ لاینر منظم کانتینری خزر، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا در بنادر انزلی و امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان آخرین وضعیت راه‌اندازی خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر را تشریح کرد و گفت: خوشبختانه شاهد افزایش میزان ترافیک و ترانزیت کالا در بنادر انزلی و امیرآباد پس از راه‌اندازی هستیم.

بارگیری روزانه ۱۲۰ تن شیشه از بندر خرمشهر برای صادرات به کویت

روزانه ۱۲۰ تن شیشه از بندر خرمشهر به کویت صادر می‌شود که این امر ارزآوری ۲۵۰ هزار دلاری برای هر شناور را رقم زده است.

راه‌اندازی ۴ دستگاه ناوتکس برای شناورهای خدماتی بندر امیرآباد

سرپرست معاونت فنی و مهندسی اداره‌کل بنادر و دریانوردی امیرآباد از راه‌اندازی ۴ دستگاه ناوتکس برای شناورهای خدماتی بندر امیرآباد با هدف افزایش ایمنی حمل و نقل و جلوگیری از خطرات احتمالی خبر داد.

پهلودهی ۳۴ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی

از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در اسکله‌های بندر شهید رجایی پهلو گرفته است.

جابه‌جایی بیش از یک میلیون نفر مسافر و گردشگر در بنادر شرق هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از جابه‌جایی بیش از یک میلیون نفر مسافر و گردشگر در پایانه‌های مسافری شرق هرمزگان تا نیمه شهریورماه خبر داد.

طرح جامع بنادر بازرگانی هرمزگان برای افق ۱۴۰۴ نهایی شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی این استان برای توسعه آینده بنادر طبق مطالعات بازار و پیش‌بینی رشد اقتصادی برای افق ۱۴۰۴ انجام و نهایی شده است.

احتمال افزایش خطوط‌ لاینر منظم کانتینری خزر در صورت استقبال صاحبان کالا

مدیرکل بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، روند فعالیت خطوط لاینر منظم کانتینری در دریای خزر را بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: در صورت استقبال صاحبان کالا، احتمال افزایش خطوط لاینر منظم کانتینری نیز وجود دارد.