شناسهٔ خبر: 11733 - سرویس ریلی

رييس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگری:

بهره‌گيری از قطارهای گردشگری می‌تواند به توسعه و كاهش هزينه‌های گردشگری بی‌انجامد

مسعود سلطانی فر معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری با بيان اينكه بهره‌گيری از قطارهای گردشگری و امكانات ريلی يك تجربه موفق در دنياست گفت: اين تجربه در ايران جديد است و می‌تواند به توسعه بخش گردشگری و كاهش هزينه‌های آن بی‌انجامد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن٬ مسعود سلطانی‌فر رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به مفاد برنامه ششم توسعه و قرار داشتن توسعه گردشگری و جذب گردشگر به عنوان یكی از اولویت های اصلی آن گفت: براساس اولویت ۸ گانه دولت و نظام در تدبیر برنامه ششم توسعه افزایش سهم گردشگری و جذب توریست در كشور است.

وی افزود: در حال حاضر سهم ما از این حوزه نیم درصد است و باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا در افق ۱۴۰۴ سهم ما از نیم به دو درصد برسد چرا كه فكر می كنیم جاذبه گردشگری، فرهنگی و زیارتی ایران به گونه ای است كه امكان ارتقاء این جایگاه وجود دارد .

سلطانی فر با اشاره به برنامه ریزی دنیا به منظور دسترسی ‌به رشد سه درصدی در حوزه گردشگری و توریست گفت: با این وجود ما باید بتوانیم رشد ۱۴ درصدی را حاصل كنیم تا بتوانیم به اهداف تدوین شده برای این حوزه در سند ۱۴۰۴ دست یابیم .

وی با بیان این كه توسعه و گسترش گردشگری از جمله محورهای اساسی و مدنظر ریاست جمهور است تصریح كرد : ما باید در برنامه ریزیهای خود این موارد را به عنوان محورهای اساسی درنظر داشته تا انشااله بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان كرد: در این زمینه علاوه بر ظرفیت داخلی باید از ظرفیت خارجی بهره بگیریم و امید می رود با انجام توافق و به نتیجه رسیدن برجام و ایجاد گشایش در همه بخش ها در حوزه گردشگری نیز شاهد گشایش باشیم .

وی افزود: اگر بنا داریم در ۱۰ سال آینده به رشد سه برابر در حوزه گردشگری دست بیایم رفع تحریم ها فرصت های خوبی را در این زمینه ایجاد كرده و می تواند ما را به اهداف نزدیك تر كند.

سطانی فر اظهار كرد: یكی از مهمترین برنامه ها و استراتژی ها بحث توسعه امكانات حمل و نقل اعم از ریلی، هوایی، زمینی و دریایی است .

به گفته وی هرچند قطارهای گردشگری و امكانات ریلی یك تجربه موفق در دنیا ست اما این تجربه در ایران جدید است و می تواند به توسعه بخش گردشگری و كاهش هزینه های آن بی انجام.

وی با اشاره به قرارداد منعقد شده ابراز امیدواری كرد تا این قدم توسعه و استمرار یابد و این قرارداد سریعاً وارد مرحله اجرایی شود و پیرو آن بتوانیم از ظرفیت های سرمایه گذاران خارجی در احداث هتل، آموزش و نیروی انسانی استفاده كنیم .

سلطانی فر با بیان اینكه در صدد هستیم تا از ظرفیت های آموزشی گردشگری جهان استفاده كنیم گفت: این روند به توسعه گردشگری كمك می كند و می تواند عاملی باشد تا بتوانیم از مزایایی گردشگری استفاده بهتری كسب كنیم.

به گفته وی افزایش ورود قطارهای گردشگری به ایران در سال گذشته به واسطه امنیت بالای آن و جاذبه گردشگری موجود در ایران است/.