شناسهٔ خبر: 117333 - سرویس هواشناسی

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

هشدار نسبت به وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و نفوذ گردوخاک در برخی از مناطق کشور

وزش باد سازمان هواشناسی در اطاعیه‌ای نسبت به وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و نفوذ گردوخاک در برخی از مناطق کشور طی امروز تا سوم مهر هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌ و شهرسازی، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای نسبت به وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و نفوذ گردوخاک در برخی از مناطق کشور هشدار داد.

در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: وزش باد شدید،خیزش گردوخاک، و نفوذ گردوغبار از امروز اول مهر تا یکشنبه سوم مهر در برخی مناطق کشور پیش‌بینی شده است.

در روز جمعه اول مهر این شرایط جوی در شمال سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، نوار غربی ایلام و خوزستان، و شنبه دوم مهر در شمال سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، شمال بوشهر، و یکشنبه سوم مهر در کرمانشاه، ایلام، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، سمنان، غرب و جنوب تهران، قم، البرز، قزوین پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی این شرایط در استان‌های کشور سبب وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک، احتمال کاهش کیفیت هوا و دید افقی، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه های موقت و شکستن درختان کهن سال، احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گردوغبار خواهد شد.

سازمان هواشناسی توصیه کرد: هموطنان از توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره اجتناب کنند. همچنین  استحکام سازه های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه های ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات توصیه می‌شود.