شناسهٔ خبر: 117385 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش، رعدوبرق و وزش باد در برخی استان‌های نیمه شمالی ایران/وزش باد شدید و گردوخاک در شرق، شمال‌شرق، مرکز، غرب، جنوب‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز

باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد در برخی استان‌های نیمه شمالی خبر داد و برای مناطقی از شرق، شمال‌شرق، مرکز، غرب، جنوب‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۴ مهرماه و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز بارش‌ها، رعدوبرق و وزش باد در بخش‌هایی از استان گیلان، مازندران، اردبیل و ارتفاعات غربی البرز پیش‌بینی شده است. روزهای چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام خواهد بود. مجدد روز پنجشنبه استان‌های مازندران، گیلان و روز جمعه، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، بارش‌های خفیف و پراکنده دارند.

رفیعی ادامه داد: امروز در مناطق شرق، شمال‌شرق، مرکز، غرب و جنوب‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، و فردا بخش‌هایی از شرق و شمال‌شرق کشور وزش باد شدید موقتی و گردوخاک دارند که این شرایط برای جمعه بخش‌هایی از شرق و شمال‌شرق کشور تداوم دارد.

وی گفت: امروز بخش‌هایی از شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای‌خزر، شمال‌شرق کشور کاهش دما دارند که در بخش‌هایی از شمال‌شرق کشور کاهش دما محسوس است. مجددا از سه‌شنبه تا پایان هفته در این مناطق روند افزایش دما رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: آب‌های دریای خزر امروز و طی دو روز آینده نیمه غربی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خلیج‌فارس و شرق دریای عمان، مواج و متلاطم است.

رفیعی ادامه داد: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری است و در برخی از ساعات علاوه بر وزش باد، غبار محلی دارد. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد  که نسبت به دیروز ۴ درجه کاهش پیدا کرده است و کمینه دما نیز با ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر نسبت به روز گذشته ۵ درجه کاهش یافت.

به گفته وی، خنک‌ترین مرکز استان شهرکرد با دمای کمینه ۴ درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان اهواز با بیشنیه دمای ۴۴ درجه بالای صفر ثبت شد.