شناسهٔ خبر: 117446 - سرویس استان‌ها

در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها صورت پذیرفت؛

خط کشی ۷۳۰کیلومتر از محورهای ارتباطی شهرستان شیراز طی ۵ماه گذشته

خط کشی 730کیلومتر از محورهای ارتباطی شهرستان شیراز طی 5ماه گذشته رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شیراز اعلام کرد: طی پنج ماه گذشته ۷۳۰ کیلومتر از محورهای این شهرستان خط کشی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(فارس)، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شیراز اعلام کرد: طی پنج ماه گذشته ۷۳۰ کیلومتر از محورهای این شهرستان خط کشی شد.
رسول باصری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شیراز اظهار داشت: یکی از موثرترین موارد ایمن سازی راهها انجام عملیات خطکشی است که در هدایت کاربران جاده ای نقش موثری دارد، به همین منظور این اداره توانسته طی پنج ماه گذشته ۷۳۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی این شهرستان را خط کشی کند.
وی در ادامه افزود: شانه سازی و بخشنده کردن جاده در مواردی که خودرو به دلایل مختلف از راه خارج می شود، اگر شانه جاده با شیب شیروانی ملایم باشد می تواند از واژگونی آن جلوگیری کند، در همین راستا ۱۴ کیلومتر از محورها شانه سازی و بخشنده کردن آنها انجام و بیش از ۱۲۰هزار متر مکعب ترانشه برداری صورت گرفته است.
وی از دیگر اقدامات ایمن سازی محورها به نصب ۱۲۴۲ علامت اخطاری، انتظامی به همراه ۵۵۰متر مربع تابلوهای اطلاعاتی اشاره کرد و افزود: در نقاط حادثه خیز و تقاطع ها ۲۲برج روشنایی و در مسیرهایی هم ۳۶ کیلومتر نیوجرسی(جدا کننده محور) نصب شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیراز بیان داشت: به مرور زمان سطح جاده صاف و لغزنده می شود و برای افزایش ضریب اصطحکاک ۱۷۰۰۰متر مربع از سطح جاده ها مضرس سازی(ایجاد اصطحکاک) شده است.
وی در پایان به انجام شیار لرزاننده در سطح جاده ها اشاره کرد و افزود: این عملیات در بالا بردن سطح هشیاری رانندگان نقش موثری ایفا می کند به همین منظور در ۷۰ کیلومتر از راهها به صورت طولی و ۷۳۰۰متر مربع نیز عرضی انجام شده است.