شناسهٔ خبر: 11747 - سرویس استان‌ها

تخریب بنای ۵ میلیارد ریالی غیرمجاز در ساری

تخریب مدیر جهاد کشاورزی ساری از تخریب و قلع و قمع دو دستگاه بنای غیرمجاز در زمین های کشاورزی روستای سنگده منطقه دودانگه این شهرستان خبر داد و گفت: یکی از این بناها ویلایی به ارزش تقریبی بیش از پنج میلیارد ریال بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، طهمورث قاسم نژاد اظهار کرد: در راستای قانون حفظ کاربری و صیانت از زمین های کشاورزی و تاکید مقام معظم رهبری در مبارزه با پدیده زمین خواری، دو مورد قلع و قمع بنای غیر مجاز در راستای ماده ۳ قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی به مساحت ۳۲۰ مترمربع در سه طبقه و هشت قطعه تفکیک زمین کشاورزی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در روستای سنگده منطقه دودانگه ساری با همراهی و همکاری جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، پاسگاه انتظامی سنگده و نماینده دستگاه قضایی اجرا شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۶۹ مورد تغییر کاربری غیر مجاز زمین های کشاورزی در شهرستان ساری از سوی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان مورد شناسایی قرار گرفت، گفت: امسال نیز ۲۰۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در این شهرستان شناسایی که با تنظیم شکوائیه برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

قاسم نژاد تصریح کرد: در راستای حفظ کاربری زمین های کشاورزی در هر سطحی با ساخت و سازهای غیرمجاز در این اراضی برخورد می شود.

در دو سال اخیر براساس سیاست دولت با کاربری غیرمجاز و ساخت و سازهای غیرقانونی در اراضی کشاورزی و ملی در مازندران به شدت برخورد شده به طوریکه براساس اعلام مسوولین ذیربط هم اینک تغییر کاربری و ساخت وساز غیرمجاز در مازندران به صفر رسیده است.