شناسهٔ خبر: 117474 - سرویس استان‌ها

در ۶ ماهه گذشته انجام شده است:

جابجایی ۸۰۶ هزار نفر مسافر از استان اردبیل

اعلام نرخ مصوب جابجایی مسافر از مبدا شهرستان‌های لرستان به مرز مهران معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: ۸۰۶ هزار نفر مسافر در ۶ ماهه گذشته از استان اردبیل جابجا شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،رضا شیرین زاده در بازدید از شرکت های مسافربری شهرستان مشگین شهر گفت: این میزان جابجایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۷۲۷ هزارنفر مسافر بود افزایش ۱۰ درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۴۰۰ هزار نفرمسافر توسط وسیله نقلیه اتوبوس،۶۹هزار نفربا مینی بوس و ۳۳۷ هزار و ۹۰۸ نفر نیز بوسیله سواری از استان جابجا شده اند تصریح کرد: این میزان جابجایی مسافر در قالب ۱۴۰ هزار سفر انجام شده است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از افزایش ۱۰ درصدی سفر با وسیله نقلیه اتوبوس خبرداد و بیان کرد:در ۶ ماهه سال گذشته ۳۲۴هزار و ۷۳۹ نفر مسافر در قالب ۳۱ هزار سفربا وسیله نقلیه اتوبوس از استان به مقاصد مختلف جابجا شده بودند.

وی اظهار کرد:در جابجایی مسافران با مینی بوس نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۶۵ هزار و ۱۵۴ نفر بود رشد ۶ درصدی را شاهد هستیم.

شیرین زاده فعالیت ۷ پایانه مسافربری را در استان اردبیل یاد اور شدو اظهار کرد:هزار و ۲۳۱ ناوگان مسافر در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۵۷ شرکت مسافربری در استان اردبیل از خدمات رسانی ۲ هزار و ۲۴۰ راننده در استان اردبیل به مردم و مسافران خبرداد و افزود:مردم و مسافران می توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت و راننده را به سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.