شناسهٔ خبر: 11753 - سرویس هوایی

مدیر عامل شرکت هواپیمایی ماهان اعلام کرد:

ساخت ترمینال مسافری جدید فرودگاه کرمان در مدت ۳۰ ماه/ استفاده از مشاور اروپایی برای طراحی و نظارت

هواپیما ماهان مدیر عامل شرکت هواپیمایی ماهان با بیان اینکه ساخت ترمینال جدید فرودگاه کرمان ۳۰ ماه به طول می‌انجامد گفت: در این پروژه از همکاری مشاوران اروپایی در طراحی و نظارت استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ حمید عرب‌نژاد امروز پنجشنبه ۱۹ شهریور در مراسم آغاز عملیات ساخت ترمینال جدید مسافری فرودگاه بین المللی کرمان گفت: شرکت هواپیمایی ماهان با ۵۰ فروند هواپیمای عملیاتی بخش عمده‌ای از حمل و نقل مسافری را در صنعت هوانوردی بر عهده دارد.

وی تأکید کرد: ماهان تا پایان امسال نزدیک به هشت میلیون مسافر را در مسیرهای داخلی و خارجی جا به جا خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی ماهان با اشاره به اینکه ماهانه ۹ هزار ساعت پرواز توسط این شرکت هواپیمایی انجام می شود گفت: شبکه پروازی شرکت هواپیمایی ماهان به ۵۰ مقصد داخلی و خارجی توسعه یافته است.

عرب نژاد با اشاره به سرمایه‌گذاری این شرکت هواپیمایی در ساخت ترمینال بین المللی کرمان گفت: این شرکت ترمینال‌ساز نیست اما تجربه ای در حدود هشت سال پیش برای ساخت آشیانه ای به مساحت هشت هزار متر مربع در فرودگاه بین المللی امام خمینی داشته است که برای ۱۰۰ سال قابل استفاده است.

وی گفت: برای ساخت آشیانه هواپیما در فرودگاه بین المللی امام خمینی از مشاوران خارجی استفاده شد و یکی از بزرگترین آشیانه های هواپیما در خاورمیانه است که ۷ هواپیما پهن پیکر در این محل اورهال (تعمیرات سنگین) می‌شوند.

وی درباره ساخت ترمینال مسافری فرودگاه بین المللی کرمان گفت: امیدواریم ساخت ترمینال نیز توسط شرکت هواپیمایی ماهان تجربه موفقی باشد. این ترمینال در مدت ۳۰ ماه از طراحی تا مرحله بهره‌برداری ساخته می‌شود و یکی از ترمینال های بسیار خوب و مناسب در فرودگاه‌های کشور خواهد بود. ضمن اینکه حمایت های وزارت راه و شهرسازی در این راستا راه گشای اجرای این پروژه است.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی ماهان با بیان اینکه برای ساخت این ترمینال از مشاور اروپایی استفاده می شود تاکید کرد: طراحی و نظارت این ترمینال توسط مشاور اروپایی و عملیات اجرایی آن توسط متخصصان ایرانی انجام می شود.

عرب نژاد همچنین گفت: این پروژه با سرمایه گذاری ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

بر اساس این گزارش امروز عملیات ساخت فرودگاه بین المللی کرمان با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد که سرمایه‌گذاری این پروژه توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام خواهد شد./