شناسهٔ خبر: 117553 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در استان‌های شمالی/ بارش در استان‌های جنوبی تا روز دوشنبه ادامه دارد

هواشناسی باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در استان‌های شمالی برای امروز و تداوم بارش در استان‌های جنوبی تا روز دوشنبه خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور طی امروز شنبه ۹ مهرماه و روزهای آتی، گفت: امروز در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های تهران و سمنان، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را پیش‌بینی می‌کنیم و فردا یکشنبه هم همین شرایط جوی را برای استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیز ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های تهران و سمنان انتظار داریم.

وی افزود: در مناطق جنوبی کشور هم از جمله در سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و نیز استان هرمزگان، مناطق شرق و جنوب شرق استان فارس، از امروز تا روز دوشنبه بارش داریم و بارش‌ها بیشتر در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در اثر ابرهای همرفتی رخ می‌دهد و در برخی از این نقاط هم شاهد گرد و خاک خواهیم بود.

رفیعی ادامه داد: طی امروز و فردا در نیمه شمالی کشور روند کاهشی دما را خواهیم داشت و مجددا از روز دوشنبه این مناطق روند افزایش دما را تجربه می‌کنند. همچنین امروز و فردا در شمال شرق و شرق کشور به ویژه منطقه زابل و نیز مناطقی از جنوب غرب کشور در بعضی از ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک هم رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آب‌های دریای خزر را هم طی دو روز آینده مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌کنیم.

وی افزود: دمای هوا در تهران هم امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۰ درجه بالای صفر می‌رسد؛ ضمن اینکه کمینه دما در پایتخت هم امروز در ایستگاه مهرآباد به ۱۹ درجه بالای صفر رسید و پیش‌بینی می‌کنیم فردا هم همین حداقل دما را در تهران داشته باشیم. از نظر شرایط جوی هم آسمان پایتخت صاف تا کمی ابری هست و گاهی وزش باد را خواهد داشت.

به گفته رفیعی، خنک‌ترین مرکز استان هم امروز شهرکرد با دمای حداقل ۳ درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان هم دیروز اهواز با دمای بیشینه ۴۲ درجه بالای صفر گزارش شد.