شناسهٔ خبر: 117583 - سرویس مسکن و شهرسازی

بین شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان منطقه آزاد قشم انجام گرفت؛

امضای تفاهمنامه همکاری در زمینه احداث شهر جدید و مسکن جوانان در اراضی ۳۹۲ هکتاری هلر

امضای تفاهمنامه همکاری در زمینه احداث شهر جدید و مسکن جوانان در اراضی ۳۹۲ هکتاری هلر تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه تعریف و احداث شهر جدید و احداث مسکن جوانان در اراضی ۳۹۲ هکتاری به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت عمران با نمایندگی علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت و همچنین سازمان منطقه تجاری-صنعتی قشم با نمایندگی افشار فتح الهی رئیس سازمان در زمینه تعریف و احداث شهر جدید یا شهرک در اراضی پیشنهادی ۳۹۲ هکتاری واقع در جنوب غربی هلر و همچنین احداث مسکن جوانان برای شهرهای قشم و درگهان – هلر در قالب طرح نهضت ملی مسکن به امضا رسید.

براساس مفاد این تفاهمنامه سازمان منطقه آزاد قشم در این قرارداد موظف است ضمن در اختیار قراردادن زمین ۳۹۲ هکتاری و اعطای کلیه مجوزات ساختمانی مورد نیاز جهت اجرای پروژه ها؛ تمامی مطالعات پیشین، اسناد فرادست وراهبری و همچنین مستندات اثرگذار را در اختیار شرکت عمران قرار داده و هماهنگی و پیگیری های لازم برای تخصیص زیرساخت های شهری را انجام و تصویب اسناد و طرح های تهیه شده در مراجع بررسی و تصویب استانی و ملی را پیگیری کند.

در این راستا شرکت عمران شهرهای جدید نیز متعهد شده ضمن تهیه طرح های توجیهی، تفصیلی و … موضوع احداث شهر و اخذ مجوزات مربوطه را پیگیری نماید. این شرکت همچنین موظف است خدمات روبنایی براساس نقشه های مصوب را احداث و ضمن پالایش نهایی متقاضیان دارای شرایط اولیه طرح نهضت ملی مسکن عملیات آماده سازی اراضی و کلیه شبکه های زیرساختی مورد نیاز را اجرا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با بیان اینکه در مجموعه جزیره قشم فرصت بالقوه ویژه ای وجود دارد که برای بالفعل شدن و توسعه و پیشرفت کشور اراده جدی می‌طلبد گفت: رسالت ما به عنوان مجموعه شهرهای جدید ایجاد سکونتگاه های مناسب در سراسر کشور است که قصد داریم از این ظرفیت در جزیره بزرگ قشم نیز استفاده کنیم که بدون شک بدون هم افزایی توان تمامی مدیران و مسئولان منطقه ای و استانی به سرانجام خیر نخواهد رسید.

جعفری در این راستا اضافه کرد: از آنجایی که فرآیند ساخت شهرهای جدید فرآیندی زمان بر محسوب می‌شود تلاش داریم با کمک شما و درنظرگیری تمامی ملاحظات موجود هرچه سریع تر مقدمات مصوبات منطقه ای را انجام و تمامی مراحل تا مصوبات پروانه تأسیس شهرک را در گام اول عملیاتی کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ضمن اعلام آمادگی این مجموعه برای کمک به رفع تمامی دغدغه ها و مشکلات موجود در نواحی جنوبی کشور در حوزه ساماندهی سکونتگاه ها و ایجاد الگوهای مناسب شهرسازی گفت: امید داریم ما حصل ۲ اراده ایجاد شده با توجه به پتانسیل های خوب موجود در جزیره قشم اتفاق خوب و قابل توجهی بوده و تا سه ماهه آینده این تصمیم نهایی و وارد عملیات اجرایی شود.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه قشم را بزرگترین جزیره غیرمستقل در دنیا اعلام کرد و گفت: کمبود مسکن یکی از مشکلات مورد توجه در عدم توسعه شهری مناسب این منطقه به شمار می‌رود که امید داریم با همراهی مجموعه شهرهای جدید و رعایت تمامی اصول شهرسازی و مدیریت زمان این اقدام را به نتیجه ای مطلوب برسانیم.