شناسهٔ خبر: 117589 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی خبر داد:

تهیه و توزیع ۱۰هزار اقلام آموزشی و ۳هزار اقلام ایمنی در ایام دهه پایانی ماه صفر

243876 رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی از تهیه و توزیع ۱۰هزار اقلام آموزشی و ۳هزار اقلام ایمنی در ایام دهه پایانی ماه صفر با رویکرد زوار پیاده خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، مهنا اشرف زاده با اشاره حضور روزانه و مستمر راهداران و کارشناسان در محورهای منتهی به مشهد جهت توزیع اقلام آموزشی و ایمنی ترافیک، در این خصوص گفت: همکارانمان در این مدت اقدام به تهیه و توزیع ۱۰هزار بروشور به منظور آموزش و راهنمایی زوار حاوی نکات آموزشی ایمنی با رویکرد تردد زوار پیاده در محورهای جاده‌ای، شماره‌های تلفن ضروری و مورد نیاز زائران در سطح استان خراسان‌رضوی نمودند.

وی ادامه داد: همچنین ۲هزار جلیقه فسفری شب رنگ ویژه زائران پیاده در محورهای منتهی به مشهد برای افزایش ایمنی تردد زوار پیاده و هزار بازوبند شبرنگ جهت دیده شدن بهتر زوار پیاده در طول محورها توسط رانندگان نیز دیگر اقلامی بودند که توسط همکارانمان در طول مدت دهه پایانی ماه صفر در محورهای منتهی به مشهد تهیه و توزیع گردید.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی افزود: با استفاده از ظرفیت ۵ تابلو بزرگ تبلیغاتی و پل‌های عابر پیاده در محورهای منتهی به مشهد با استفاده از چاپ و نصب بنر اقدام به اطلاع‌رسانی و آموزش نکات ایمنی کردیم.

وی در خصوص سایر اقدامات صورت گرفته در این مدت نیز گفت: همکارانمان با همکاری سایر دستگاه‌های حوزه کمیسیون ایمنی راه‌های استان از قبیل اورژانس، بهداشت، پلیس راه و... نسبت به تولید کلیپ‌های آموزش نکات ایمنی تردد زوار پیاده در محورهای جاده‌ای اقدام کرده و از شبکه صدای و سیمای خراسان‌رضوی در چند نوبت منتشر شد. همچنین به صورت مستمر انتشار پیام‌های ایمنی و نکات آموزشی تردد پیاده در محورهای جاده‌ای را در شبکه صدا و  سیمای استانی خراسان‌رضوی داشتیم.

اشرف زاده با بیا اینکه، در این مدت نسبت به برگزاری منظم جلسات قرارگاه ایمنی جاده ای دهه پایانی ماه صفر اهتمام کافی شد، اضافه کرد: در این جلسات ضمن بررسی آخرین وضعیت خدمت‌رسانی به زوار، هماهنگی‌های لازم در این راستا نیز اتخاذ میشد.