شناسهٔ خبر: 11760 - سرویس وزارتی

آخوندی در مراسم افتتاح باند دوم محور رفسنجان -سرچشمه اعلام کرد:

ایجاد نخستین بارانداز تخصصی کشور در کرمان/ سه اولویت زیر ساختی و عمرانی در استان کرمان/ ساماندهی بافت فرسوده رفسنجان

وزیر راه و شهرسازی در کرمان عباس آخوندی توسعه کریدورهای حمل و نقل، ایجاد لوجستیک پارک‌ها و توجه به میراث معنوی استان کرمان را به عنوان اولویت‌های قابل پیگیری در این استان اعلام کرد و گفت: نخستین بارانداز تخصصی کشور در این استان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی امروز پنجشنبه ۱۹ شهریور در جریان سفر به استان کرمان و در مراسم افتتاح باند دوم محور رفسنجان-سرچشمه که با مشارکت شرکت ملی صنایع ملی ایران احداث شد اظهار کرد: به تدریج بنگاه های اقتصادی ایران از جمله شرکت صنایع ملی مس رفسنجان، فولاد مبارکه اصفهان و سایر بنگاه های اقتصادی بزرگ وارد معقوله مشارکت در ساخت پروژه های زیرساختی و عمرانی می شوند و علاوه بر توسعه درونی بنگاهی به وظیفه اجتماعی خود نیز توجه می کنند.

وی ادامه داد: یک بنگاه اقتصادی فارغ از اینکه باید بر منافع اقتصادی خود متمرکز باشد یک نهاد اجتماعی نیز تلقی می شود که در این شرایط می تواند در توسعه اقتصادی خود ایفای نقش کند و منافع خود را با منافع مردم گره بزند.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر توسعه ورود بنگاه های اقتصادی برای مشارکت در پروژه های زیرساختی و عمرانی گفت: خوشبختانه اخیرا بسیاری از پروژه های کشور با مشارکت و سرمایه گذاری نهادها و بنگاه های اقتصادی اجرا شده است. ضمن اینکه از ظرفیت انجمن خیرین راه ساز نیز استفاده شده است.

آخوندی با بیان اینکه محور سرچشمه - رفسنجان - شهربابک محور بسیار مهمی برای توسعه منطقه است گفت: در حال حاضر توسعه محور جنوب - شمال کشور در دستور وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که استان کرمان علاوه بر قرار گرفتن در کریدور جنوب - شمال می تواند نقش مؤثری در کریدور شرق به غرب کشور نیز داشته باشد.

آخوندی اظهار امیدواری کرد: با توسعه زیرساخت ها در بخش های مختلف حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی منطقه کرمان به عنوان یک لوجستیک پارک ایفای نقش کرد که البته در گذشته این لوجستیک پارک در شهرستان سیرجان وجود داشت.

آخوندی با تأکید بر ایجاد بارانداز و لوجستیک پارک ها در کرمان گفت: این استان به لحاظ عبور کالاهای ترانزیتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است از این جهت ایجاد انواع باراندازها و ارتباط آنها با حمل و نقل ترکیبی یک اصل مهم به شمار می‌رود. ضمن اینکه به دلیل ظرفیت کشاورزی در استان کرمان در تلاش هستیم نخستین باراندازهای تخصصی کشور برای جا به جایی کالای کشاورزی در این استان و به طور خاص شهرستان های جیرفت و کهنوج ایجاد کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم هسته های توسعه اقتصادی استان کرمان را سامان دهیم گفت: سه موضوع اصلی توسعه کریدورهای حمل و نقل، ایجاد لوجستیک‌های صنعتی و کشاورزی و توجه به میراث معنوی شهرستان‌های استان کرمان با همکاری استاندار قابل پیگیری است.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه استان کرمان و شهرستان های رفسنجان، شهر بابک، سیرجان، بافت، بم و سایر مناطق این استان دارای ارزش های بسیار تاریخی برای ملت ایران هستند گفت: در این راستا باید در جهت ارتقای سکونت و جذب گردشگران داخلی و خارجی٬ این استان را ارتقا داد.

آخوندی با اشاره به بافت فرسوده در شهرستان رفسنجان گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده با استاندار کرمان توسعه باز آفرینی شهرستان رفسنجان در دستور کار قرار دارد./