شناسهٔ خبر: 117608 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر؛

افزایش ۳۲ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان

مدیریت راههای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر گفت : در ۶ ماه اول امسال بیش ۶۵ میلیون ۳۷۳ هزار ۲۱۸ مورد تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر گفت : در ۶ ماه اول امسال بیش ۶۵ میلیون ۳۷۳ هزار ۲۱۸ مورد تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش دارد.

عبدالکریم اخترشناس در بازدید از مرکز مدیریت راههای استان اظهار کرد : در ۶ ماه اول امسال بیش ۶۵ میلیون و ۳۷۳ هزار ۲۱۸ مورد تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش دارد.

وی افزود : در این مدت بیش ۵ میلیون ۲۸هزار۸۶۹ تردد به محورهای ورودی استان ثبت شده که با توجه به تردد ۳ میلیون۳۷۵ هزار۳۱۷ ترددی در مدت  مشابه سال قبل از رشد ۴۸ درصدی برخوردار شده است .

اخترشناس اظهار داشت : در شش ماهه سال ۱۴۰۱ همچنین تعداد ۴ میلیون ۹۳۵ هزار ۳۴۲ هزار تردد در محورهای خروجی استان ثبت شده که با توجه به ثبت ۳ میلیون ۵۰۸ هزار۳۲ تردد در شش ماهه سال اول ۱۴۰۰ از رشد ۴۰ درصدی تردد برخوردار شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد : محور چغادک به بوشهر و بالعکس (رفت و برگشت) با ثبت بیش از ۴ میلیون۶۵۵ هزار ۹۳۲ تردد رفت و ثبت ۴ میلیون۳۶۰ هزار ۵۶۹ تردد (برگشت) از پرترددترین محورهای مواصلاتی استان است.

وی افزود : در همین مدت محور عسلویه به لامرد با ثبت۴۲ هزار۷۱۶ تردد و برگشت همین محور با ثبت ۴۱ هزار ۹۶۵ تردد شاهد ثبت کمترین تردد بوده اند .

عبدالکریم اخترشناس اظهار داشت : برداشت آمار و ثبت تردد در محورهای ارتباطی استان به کمک تعداد۶۰ سامانه هوشمند تردد شمار آنلاین مرکز مدیریت راههای استان  که بصورت لحظه ای مشغول ثبت تردد ها هستند انجام می شود .

وی بیان داشت : مرکز مدیریت راههای استان برخورداری از ۶۴ سامانه ثبت تخلف سرعت ،۶۰ سامانه تردد شمار آنلاین، ۱۹سامانه نظارت تصویری ،۴ سامانه توزین در حال حرکت و ۷ سامانه پیام متغیر جاده ای که پوشش ۹۵ درصدی محورهای ارتباطی را در بر میگیرد، دارای رتبه چهار کشوری و یکی از مراکز فعال در زمینه مدیریت راه هاست.