شناسهٔ خبر: 117640 - سرویس استان‌ها

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری بوشهر:

حذف نقاط حادثه خیز راه ها اولویت همه دستگاه ها باشد

جلسه کمیسیون ایمنی راهها معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری بوشهر و رئیس کمیسیون ایمنی راه های بوشهر گفت : برای دستیابی به کاهش تصادفات و تلفات جاده ای که هدف و وظیفه اصلی کمیسیون در استان است حذف نقاط حادثه خیز راه ها مهمترین اولویت دستگاههای مسئول باشد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر)، معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری بوشهر و رئیس کمیسیون ایمنی راه های بوشهر گفت : برای دستیابی به کاهش تصادفات و تلفات جاده ای که هدف و وظیفه اصلی کمیسیون در استان است حذف نقاط حادثه خیز راهها مهمترین اولویت دستگاههای مسئول باشد  .

محمد هادی رستمیان در ششمین جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان که با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و سایر دستگاه های مسئول امر ایمنی برگزار شد گفت : بر اساس گزارشات  دریافتی و همچنین آمار کشته های حوادث ترافیکی در 6 ماهه امسال ؛ لازم است که نهایت اهتمام و توجه به امنیت ترافیک و ایمنی راهها با حذف و یا آشکار سازی نقاط حادثه خیز ، بعمل آید .

وی اظهار داشت : تعامل و همگرایی دستگاههای مسئول و اقداماتی از قبیل آشکارسازی نقاط حادثه خیز راهها بخصوص در نقاط مستعد حادثه و ایمن سازی رمپ های ورودی و خروجی کارگاهها تاثیر مستقیمی بر کاهش حوادث و سوانح ترافیکی دارد .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و دبیر کمیسیون ایمنی راههای استان نیز در این نشست توجه به ایمنی راهها را یکی از اولویت اصلی این اداره کل بیان کرد و گفت: در یکسال اخیر با انجام برخی اصلاحات و تعریض و ساماندهی  نقطه ای و یا طولی محورها ، تعدا د 11 نقطه  از نقاط حادثه خیز راههای استان حذف و یا اصلاح شده است.

عبدالکریم اخترشناس افزود : در تعامل با پلیس راه و دیگر اعضای کمیسیون ایمنی راههای استان درصدد هستیم تا پایان سال نقاط حادثه خیز بیشتری را در استان اصلاح و آشکارسازی نماییم.

دبیرکمیسیون ایمنی راه های استان همچنین با قدردانی از همکاری اعضای کمیسیون  در جابجایی زائرین اربعین حسینی اظهار داشت : در طرح اربعین امسال شاهد تعامل و همکاری سازنده دستگاههای مسئول امر ایمنی زوارالحسین (ع) بودیم و همین امر موجب ایمنی سفر زوار و کیفیت بهتر خدمات به آنان شد.