شناسهٔ خبر: 117709 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

کاهش دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر و تهران/ وزش بادهای شدید در شرق کشور

ابر و باران کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر و وزش بادهای شدید همراه با گرد و خاک در استان‌های شرق کشور خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه صبح امروز،‌ ۱۲ مهرماه، در ایستگاه شهرکرد،‌ دمای کمینه یک درجه بالای صفر رسید،‌ گفت: همچنین دهکلان و خیرآباد اقع در استان زنجان نیز دمای سه درجه بالای صفر را تجربه کردند که به عنوان خنک‌ترین ایستگاه‌های کشور اعلام شدند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته آبادان با دمای بیشینه ۴۳ درجه و اهواز با دمای ۴۲ درجه گرمترین ایستگاه‌ها بودند، عنوان کرد:‌ برای دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام را در بیشتر مناطق کشور شاهد هستیم.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد:‌ روز پنجشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر در گیلان،‌ مازندران و شرق اردبیل بارش‌ها آغاز می‌شود و روزهای جمعه و شنبه در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی، شمال آذربایجان شرقی و غربی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و کاهش دما را خواهیم داشت.

گودرزی دریای خزر در روزهای پنجشنبه و جمعه را مواج خواند و اعلام کرد: روزهای جمعه و شنبه در شرق کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاک را خواهیم داشت. 

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران در روز سه‌شنبه را صاف پیش‌بینی کرد و گفت: پایتخت گاهی وزش باد همراه با غبار صبحگاهی را تجربه می‌کند و بیشینه دما در ایستگاه مهرآباد به ۳۰ درجه بالای صفر می‌رسد؛ همچنین هوای تهران در روزهای آینده خنک‌تر می‌شود.