شناسهٔ خبر: 117716 - سرویس استان‌ها

در شش ماهه ۱۴۰۱ صورت گرفت؛

جابجایی بیش از دو میلیون تن کالا در لرستان

جابجایی بیش از دو میلیون تن کالا در لرستان در شش ماهه نخست ۱۴۰۱، دو میلیون و ۳۹۰هزار و ۴۱۷ تن انواع کالا با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، دو میلیون و ۳۹۰هزار و ۴۱۷تن انواع کالا با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای لرستان جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با دو میلیون و ۳۵۳هزار و ۳۷۲ تن حدود ۲درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این میزان کالا در قالب ۱۸۵هزار و ۹۰۲ فقره بارنامه جابجا شده است، اظهار داشت: در حال حاضر ۹۶ شرکت حمل و نقل کالا با ۱۱هزار و ۶ دستگاه ناوگان و ۱۸هزار و ۴۶۶ راننده در ۳ پایانه بار دولتی و ۲ پایانه بار اختصاصی استان فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: میانگین عمر ناوگان باری استان ۱۸.۲۶ سال است که در مقایسه با متوسط کشوری ۲۰.۱۹ سال دو سال جوانتر است.

وی با اشاره به آمار وانت بارهای استان نیز افزود: در حال حاضر ۱۱هزار و ۴۹۹ دستگاه وانت بار با عمر متوسط ۱۰.۵۲ سال در حمل کالای استان مشغول فعالیت هستند.