شناسهٔ خبر: 11773 - سرویس وزارتی

با اعتباری بالغ بر ۷۹۰ میلیارد ریال محقق شد؛

بهره‌برداری ۸۰ کیلومتر از بزرگراه کرمان - سیرجان - گل گهر با حضور وزیر راه و شهرسازی

سفر كرمان ۸۰ کیلومتر از بزرگراه کریدور غرب به شرق استان کرمان با اعتباری بالغ بر ۷۹۰ میلیارد ریال امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در این استان به افتتاح رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محور شیراز – استهبان – قطرویه – سیرجان – کرمان به طول حدود ۵۷۰ کیلومتر بخشی از کریدور غرب به شرق کشور است که استان های جنوب غربی کشور مانند بوشهر، خوزستان و فارس را به سیرجان و از سیرجان به شهر کرمان متصل می‌کند.

در ادامه این مسیر از استان کرمان به دو مسیر منشعب می‌شود که یک مسیر به شمال شرق کشور (استان خراسان رضوی) و شاخه دیگر به زاهدان متصل می‌شود.

نظر به اهمیت مجتمع گل‌گهر سیرجان که افزایش تردد روزانه به سیرجان را دارد تکمیل پروژه باند دوم بزرگراه سیرجان – گل‌گهر در اولویت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور قرار گرفت که بخش مهم و پرتردد از این بزرگراه به طول ۴۳ کیلومتر با اعتبار ۵۴۰ میلیارد ریال و در ادامه کریدور، تکمیل آخرین قطعه پروژه باند دوم سیرجان – کرمان به طول ۳۷ کیلومتر و با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال توسط وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

براساس این گزارش در مجموع ۸۰ کیلومتر بزرگراه در کریدور غرب به شرق استان کرمان و با اعتبار ۷۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید./