شناسهٔ خبر: 117798 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد؛

بهره‌برداری از چندین سامانه مدیریت هوشمند عملیات بندری- دریایی در بوشهر

بندر بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بهره برداری از چندین سامانه مدیریت هوشمند عملیات بندری- دریایی، روند هوشمندسازی بندر بوشهر را شتابان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکیبی‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در تشریح توسعه و بهره برداری از این سامانه گفت: سامانه‌های هوشمند که از ارتباطات درون و برون سازمانی بهره می‌برند، توانسته‌اند بخش زیادی از فرآیندهای مهم بندر را هوشمندسازی کنند.

وی افزود: به عنوان نمونه، با درج نامه‌های توقیفی، وکالت نامه و معرفی نامه در سامانه احراز هویت خدمات بندری، هر شخص حقیقی - حقوقی توقیف شده در این سامانه، در کلیه عملیات بندری توقیف خواهد شد و این شخص دیگر نخواهد توانست در سامانه‌ها هیچگونه درخواست صادرات یا واردات را ثبت کند.

شکیبی نسب ادامه داد: سامانه مدیریت تردد کامیون، نیز یکی از پیشرفته ترین سامانه‌های بندر بوشهر است که مشکلات زیادی از جمله ترافیک کامیونی را در بندر حل کرده است.

وی گفت: این سامانه که دارای ارتباطات هوشمند با دیگر سامانه‌ها و سازمان‌ها است، موجب ایجاد نظم و انضباط در تردد کامیونی، راهداری و پایانه حمل و نقل شده است.

به گفته شکیبی نسب، این سامانه همچنین موجب شده است بدون مجوز بندر، کامیونی از سوی راهداری و پایانه حمل و نقل به سوی بندر حرکت نکند که این موضوع سبب شده یکی از معضلات شهر یعنی ترافیک در مسیرهای منتهی به بندر بوشهر حل شود.

وی بیان کرد: سامانه مدیریت تردد کامیون با اتصال به دوربین‌های پلاک خوان، به صورت هوشمند مجوز ورود کامیون‌ها را صادر و خروج آنها را ثبت می‌نماید و در شاخص‌های بندری، موجب کاهش خواب ناوگان در بندر شده است.

شکیبی‌نسب یادآور شد: این سامانه با تایید و درخواست سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر بنادر کشور در حال پیاده سازی در بنادر منتخب است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: از دیگر سامانه‌ها می‌توان به سامانه مدیریت تخلیه و بارگیری، سامانه نقشه آنلاین عملیات بندر، سامانه بانک قوانین و مقرارت و سامانه مدیریت لنج‌ها اشاره کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، شکیبی نسب با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در اداره فاوا ابراز امیدواری کرد: با توجه به وجود تیم جوان و با انگیزه در این بخش، در آینده موفقیت‌ها و دستاوردهای ارزشمند بیشتری در این حوزه محقق شود.