شناسهٔ خبر: 117804 - سرویس استان‌ها

در ۶ ماهه گذشته انجام شده است:

خط کشی۱۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نیر

خط کشی محورهای استان رپیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیر گفت:در جهت ارتقای ایمنی راهها ۱۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نیر در ۶ ماهه گذشته خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،مهدی نجفقلیزاده در بازدید از محور نیر-سراب با بیان اینکه در مدت یاد شده راهداران با استفاده هزار تن آسفالت سرد و گرم محورهای مواصلاتی این شهرستان را لکه گیری کرده اند گفت:در ۶ ماهه گذشته ۵ هزار متر مربع آسفالت رگلاژی در محورهای مواصلاتی این شهرستان اجرا شده و ۲۱ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نیر روکش آسفالت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ کیلومتر از حریم راههای شهرستان نیر در ۶ ماهه گذشته تسطیح و شانه زنی شده تصریح کرد: در مدت یاد شده ۸ کیلومتر از افتادگی شانه راه در راه اصلی نیر-سراب و راههای روستایی اصلاح و ۷۰۰ متر مکعب از حاشیه راهها از نخاله پاکسازی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیر در مدت یاد شده رگلاژ و تسطیح ۵۰ هزار متر مربع از راههای شنی را در شهرستان نیریاد آور شدو اظهار داشت:راهداران ۲۰ هزار متر مکعب عملیات ریزش برداری در محدوده رانش انجام داده اند.

نجفقلیزاده صیانت و حفاظت از حریم راه را بعنوان سرمایه ملی از وظایف مهم راهداران برشمرد و خاطرنشان کرد:با حضور گشت راهداری در محورها تاکنون ۶۰ مورد آزادسازی حریم توسط راهداران انجام شده،با اخذ دستور قضایی ۲۰۰ مورد مجوز ساخت و ساز صادر و ۶ مورد از تابلوهای غیرمجاز نیز از سطح جاده هاجمع آوری شده است.

وی ازانجام ۹ کیلومتر عملیات بهسازی در راه روستایی خانم بالاکندی و دابانلو در ۶ ماهه گذشته خبرداد و گفت:۳ کیلومتر عملیات خاکبرداری در محور توتونسیر به قوناقیران نیز انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیر افزود:عملیات آسفالت ریزی۶ کیلومتر از مسیر دابانلو به گلی در بخش کوراییم نیز شروع شده است.

نجفقلیزاده پاکسازی،لایروبی و تنقیه پلها و آبروها به تعداد۸ دستگاه،نصب ۸ عدد استوانه ایمنی،نصب ۷ متر سرعتگیر پلاستیکی،جاگذاری ۶ عدد بشکه های زرد پلاستیکی در محل های پرحادثه،رنگ آمیزی ۴۰ مورد از سرعتگیرهای پلاستیکی،نصب ۲۰۰ عدد تابلوهای اطلاعاتی،انتظامی و اخطاری در محور ها و همچنین رنگ آمیزی ۲ هزار و ۵۰۰ عدد از پایه تابلوها را از دیگر اقدامات راهداری شهرستان نیر در ۶ ماهه گذشته عنوان کرد.

وی در مدت یاد شده تعمیر و مرمت ۱۵۵ عدد از شاخه گاردریل ها را توسط راهداران یادآورشدو اظهار کرد:۴۰ کیلومتر از سیستم روشنایی معابر توسط پیمانکارمربوطه در شهرستان نگهداری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیرتصریح کرد: راهداری شهرستان نیر مسئولیت نگهداری از ۴۱۶ کیلومتر بزرگراه،راه اصلی،فرعی و روستایی را بر عهده دارد.