شناسهٔ خبر: 11781 - سرویس وزارتی

همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان فارس صورت گرفت؛

آغاز عملیات احداث محور مشکان – نی‌ریز و بخشی از بزرگراه نی‌ریز – سیرجان در استان فارس

ساخت راه همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهرستان مشکان استان فارس عملیات احداث راه مشکان – نی‌ریز و بخشی از بزرگراه نی‌ریز – سیرجان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت اره و شهرسازی، عباس آخوندی امروز جمعه ۲۰ شهریور بعد از سفر دو روزه خود به استان کرمان به شهرستان مشکان استان فارس رفت.

 عملیات احداث راه مشکان – نی‌ریز به طول ۲۵ کیلومتر و عملیات اجرایی بخشی از بزرگراه نی‌ریز – سیرجان حد فاصل سه راهی آباده طشک تا سه راهی مشکان با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی دو محور جاده‌ای مذکور با بیان اینکه از حضور در جمع مردم مشکان بسیار خرسند هستم و امیدوارم آنچه در توان داریم برای موفقیت در پیشبرد اهداف خود به کار گیریم گفت: عملیات اجرایی راه مشکان – نی‌ریز به طول ۲۵ کیلومتر و بخشی از بزرگراه نی‌ریز – سیرجان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به محور شیراز – استهبان – قطرویه – سیرجان – کرمان به طول ۵۷۰ کیلومتر گفت: ۴۶۰ کیلومتر از طول کل این مسیر تا کنون به بهره‌برداری رسیده است که از این میزان ۱۶۰ کیلومتر آن در سال جاری زیر بار ترافیک رفته است. ضمن اینکه ۸۰ کیلومتر از این ۱۶۰ کیلومتر امروز در استان کرمان به بهره‌برداری رسید.

آخوندی در ادامه افزود: عملیات اجرایی ۱۱۰ کیلومتر از این محور که سخت‌ترین قطعه این مسیر است باقی مانده که امیدواریم تا ۵۵ کیلومتر از این مسیر تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد. علاوه بر این احداث ۵۵ کیلومتر دیگر باقی مانده در مرحله مطالعاتی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موقعیت بسیار مهم جغرافیایی نیریز استان فارس گفت: این شهرستان در کریدور شرقی – غربی اتصال به استان کرمان قرار دارد که از یک طرف به شیراز و از طرف دیگر به شهر یزد متصل می شود.

وی ادامه داد: با احداث راه مشکان – نی‌ریز به طول ۲۵ کیلومتر مسیر نی‌ریز به استان یزد ۳۷ کیلومتر کاهش می‌یابد ضمن اینکه تردد مردم این شهرستان با مرکز استان فارس (شیراز) تسهیل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های زیرساختی در این منطقه یکی از مهمترین موضوعات در جهت اشتغال جوانان این شهرستان است گفت: استان کرمان در کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب کشور واقع شده و از این جهت یک منطقه استراتژیک در ارتباط با استان‌های همجوار محسوب می‌شود.

آخوندی گفت: مایه افتخار است در شهری هستیم که به نسبت جمعیت شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده و امیدواریم بتوانیم در زمان‌بندی مشخص این پروژه را به پایان برسانیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پروژه راه مشکان – نی‌ریز به طول ۲۵ کیلومتر و با اعتبار ۳۷۰ میلیارد ریال و همچنین پروژه بخشی از بزرگراه نی‌ریز – سیرجان به طول ۱۸ کیلومتر با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال ساخته می شود.

محور نی‌ریز – سیرجان یکی از محورهای پرتردد و ترانزیت جنوب شرقی کشور است که استان فارس را به استان‌های جنوب شرقی کشور متصل می‌کند./