شناسهٔ خبر: 117842 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

افزایش نسبی دما تا روز دوشنبه در سواحل شمالی و نوار شمالی کشور/بارش باران و وزش باد در شمال و شمال‌غرب و شرق کشور

وضعیت هوا کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام افزایش نسبی دما تا روز دوشنبه در سواحل شمالی از شروع بارش‌ها در استان‌های شمالی و شمال غرب و شرق کشور در روزهای آتی خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز شنبه شانزدهم مهرماه و روزهای آتی، گفت: امروز دربرخی از نقاط گیلان، غرب مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه فردا یکشنبه در مناطقی از آذربایجان‌شرقی وغربی و اردبیل بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد و روز دوشنبه هم در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار را داریم.

گودرزی ادامه داد: از بعد ازظهرسه‌شنبه با توجه به شمالی شدن جریانات در دریای خزر بارش در این مناطق آغاز می شود، روز چهارشنبه بر شدت بارش‌ها در سواحل دریای خزر افزوده می‌شود و گستره آن به شمال‌شرق کشور به استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی  می رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و جنوب و شرق سمنان باد و گرد وخاک پیش بینی می شود  همچنین  رزوهای یکشنبه و دوشنبه در شمال غرب و غرب کشور نیز باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.

به گفته گودرزی ازامروز تا روز دوشنبه برای سواحل شمالی و نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما را خواهیم داشت و از روز سه شنبه شاهد کاهش دما خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در تهران هم امروز آسمان صاف گاهی همراه با وزش باد رخ خواهد بود. بیشینه دما در پایتخت امروز به ۲۷ درجه بالای صفر خواهد رسید.