شناسهٔ خبر: 117860 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه بیان کرد؛

بهره برداری قریب به۲ هزار واحد مسکونی در کرمانشاه در ایام دهه فجر/ تصویب کلیات طرح ایجاد شهر جدید در استان

مهرداد آهکی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اعلام اینکه در ایام الله دهه فجر قریب به ۲ هزار واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده خواهد شد گفت: کلیات طرح ایجاد شهر جدید در استان کرمانشاه تصویب شده است.

مهرداد آهکی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی انجام شده ۱۲۰ هزار واحد سهم استان در طرح نهضت ملی مسکن است، بیان کرد: باتوجه به هماهنگی های انجام شده و پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی وتصویب هیئت دولت مبنی بر اینکه واحدهای مسکونی متقاضی محور باشد، راه و شهرسازی استان موظف است در صورت افزایش تعداد واجدین شرایط  بیش از سهمیه استان، سهمیه بیشتر را نیز تامین کند.

آهکی بیان کرد: در ابتدا ۲۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان کرمانشاه ثبت نام کردند و طی بررسی های انجام شده ۵۷ هزار نفر متقاضی واجد شرایط شدند.

وی ادامه داد: ما خود را ملزم به پیشرفت فیزیکی و عملیات اجرایی در پروژه‌ها می دانیم، با پیشرفت فیزیکی پروژه ها و مشخصات فنی و جانمایی مناسب  مردم برای ثبت نام در طرح نهضت ملی مشتاق می شوند.

آهکی با اعلام اینکه ثبت نام در طرح نهضت ملی در زمان های مختلف اعلام می شود، افزود: سامانه به مناسبت های مختلف برای ثبت نام باز می شود و اگر هم تعدادی واجد شرایط باشند از معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی درخواست می کنیم، سامانه برای ثبت نام متقاضیان باز شود.

 واریز آورده ۴۰ میلیونی توسط۸۵۰۰ نفر در سطح استان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در مورد اقدامات انجام شده در استان بیان کرد: کمتر از ۲ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن در استان فعال بود که با توجه تسهیلات ۴۰۰ میلیونی در کلان شهرها و ۳۰۰ میلیونی در شهرهای کوچکتر تعداد زیادی ثبت نام کردند و هم اکنون ۳۳ هزار واحد فعال که عملیات عمرانی روی آن در حال انجام است در استان وجود دارد و درحدود ۸ هزار و ۵۰۰ نفر آورده ۴۰ میلیونی خود را خود را واریز کرده اند.

وی پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی را ۱۹ درصد عنوان کرد و افزود: در استان ۳۹۰ هکتار زمین در جای بسیار مناسب دارای فضای ورزشی، سبز و نمایشگاهی و اراضی محدوده ویلایی و آپارتمانی در حال طراحی است و مضاف برآن تامین زمین یکصد هکتاری مورد نیاز در حال انجام است و پیشرفت مناسبی حاصل شده است.

بهره برداری قریب به ۲ هزار واحد مسکونی در دهه فجر

 آهکی ابراز امیدواری کرد در ایام دهه فجر کمتر از ۲ هزار واحد مسکونی در کرمانشاه به مردم تحویل داده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اهمیت و نیاز استان به ایجاد شهر جدید در کرمانشاه گفت: کلیات طرح ایجاد شهر جدید در استان هفته گذشته در جلسه شورای برنامه ریزی استانداری مصوب شد و هفت نقطه برای جانمایی شهر جدید در نظر گرفته شده است که با توجه به پارامترهای تعریف شده یکی از آن هفت نقطه انتخاب و تصویب خواهد شد.

آهکی با اشاره به مشکل کمبود زمین در استان کرمانشاه گفت: در سرپل ذهاب اراضی مرغوبی وجود دارد و با توجه به محدودیت‌های تامین اراضی در سطح استان که اراضی کشاورزی نباشند و امکان خدمات رسانی و تامین آب و برق و گاز فراهم باشد، علیرغم محدودیت‌ها در سطح استان تامین زمین در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه به فکر تامین زمین هستیم خاطر نشان کرد: تامین زمین برای ۳۳ هزار نفر ثبت نامی انجام شده است و ما خود را ملزم می دانیم برای سنوات آتی تامین زمین را انجام دهیم تا وزارت راه و شهرسازی از این حیث مشکلی نداشته باشد.

آهکی خاطرنشان کرد: شناسایی و تامین زمین در حدود ۵۰۰ هکتار زمین دیگر در استان در حال انجام است و تاکنون مانع عملیاتی و اجرایی نداشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان  با اشاره به برنامه های ویژه بافت فرسوده خاطر نشان کرد: بافت فرسوده کرمانشاه ریز دانه است و ما در حال تشویق و ترغیب مرم هستیم تا از امکاناتی که دولت در نظر گرفته استفاده کنند و بافت‌های فرسوده استان که با تجمیع ملک‌های کوچک بهسازی و نوسازی در این بخش انجام شود که در این راستا بنرهایی نیز در سطح شهر نصب شده است .