شناسهٔ خبر: 117957 - سرویس استان‌ها

در پنجمین جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان گلستان مطرح شد؛

اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای کاهش قیمت مسکن

راه و شهرسازی گلستان پنجمین جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان گلستان با محوریت ارائه گزارش از سوی دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان و رفع موانع موجود در حوزه های راه و مسکن استان برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، شامگاه شنبه ۱۶ مهرماه پنجمین جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان گلستان به ریاست مهدی ملک مدیر کل راه و شهرسازی گلستان و با حضور غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا، جناب کیا قائم مقام اداره کل اطلاعات استان و جمعی از مدیران کل زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی گلستان برگزار شد.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان در جریان این نشست گفت: در حال حاضر مهم ترین دغدغه وزارت و اداره کل راه و شهرسازی گلستان مبحث تولید مسکن است.

ملک اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت ها و وضعیت معیشتی مردم، در تلاش هستیم تا با کاهش هزینه های ساخت و تمهیداتی که انجام شده، قیمت تمام شده مسکن را به حداقل برسانیم.

وی افزود: بزرگترین چالش ما در این حوزه، مبحث تامین زمین بوده که با توافق بین وزارت راه و شهرسازی و اداره ثبت اسناد و املاک کشور بخش زیادی از موانع ما در این بخش رفع شده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه  وشهرسازی گلستان در ادامه گفت: تا کنون ۲۵۰ هکتار از اراضی قابل اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان شناسایی شده که از این تعداد، اسناد ۶۰ هکتار آن به وزارت راه و شهرسازی انتقال یافت.

ملک همچنین تصریح کرد:  وزارت راه و شهرسازی بیشترین دستگاه های تابعه را در استان ها دارد که این موضوع بیانگر تاثیر این وزارت خانه بر امور کشور است.

وی از ضرورت تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان سخن گفت و افزود: اقدامات خوبی در حوزه دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان انجام می شود که این اقدامات نیازمند تببین هستند.

 در ادامه این نشست دکتر منتظری با بیان اینکه جلسات شورای هماهنگی باید به صورت پلکانی پیش رود، گفت: برگزاری این جلسات بر محور نظام مسائل موجب پیشبرد اهداف و به ثمر رسیدن تلاش های اداره کل راه و شهرسازی می شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توجه به نظام مسائل باعث می شود که این جلسات به صورت پلکانی رشد کرده و در نهایت به نتایج اثربخشی برسیم.

وی با بیان اینکه ضروری است جلسات شورای هماهنگی با حضور مدیران و صنف های مربوطه به هر حوزه تشکیل شود، افزود: حضور مدیران ذیربط و افرادی از صنف هر مجموعه در این جلسات به پویایی و اخد نتیجه در کمترین زمان ممکن کمک می کند.

منتظری همچنین تصریح کرد: مدیران ذیربط مطلع باشند که چنانچه در طی مسیر خدمت با موانع قانونی و ناکارآمد روبرو شدند، موارد را با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی منتقل کرده تا این موارد از جانب نمایندگان پیگیری شود.

گفتنی است در پنجمین نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس مصدقی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، دکتر اعتماد مدیر کل راه آهن شمال شرق ۲ و مهندس متانت مدیر کل فرودگاه های استان گزارشاتی در حوزه عملکردی خود ارائه کردند.