شناسهٔ خبر: 117959 - سرویس استان‌ها

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

شروع فاز جدید تهیه طرح های توسعه و عمران شهری در شهرهای استان گلستان

راه و شهرسازی گلستان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: فاز جدید تهیه طرح های توسعه و عمران شهری در شهرهای گلستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)،  سیده فرشته خلیل زاده اظهار کرد: با انعقاد قرارداد تهیه بازنگری طرح جامع بندرترکمن و بازنگری طرح جامع آزادشهر و همچنین انعقاد قرارداد تهیه نقشه پایه هوایی گرگان با روش فتوگرامتری تهیه طرح های توسعه و عمران شهری سرعت گرفت.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و از محل اعتبارات ملی ( شورای عالی شهرسازی و معماری ایران) در سال ۱۴۰۱  انجام شد.

وی افزود:  در این راستا سال گذشته نیز برای شهرهای آق قلا و مینودشت تامین اعتبار جهت تهیه طرح تفصیلی انجام و انعقاد قرارداد صورت گرفت.

خلیل زاده همچنین تصریح کرد:  با توجه به اتمام افق طرح جامع برای شهرهای گنبدکاووس و گرگان جهت بازنگری طرح جامع برای شهرهای مذکور مکاتبات لازم جهت تامین اعتبار صورت گرفته و پس از تهیه نقشه هوایی فتوگرامتری برای دو شهر مذکور انعقاد قرارداد و تهیه طرح جامع صورت خواهد گرفت.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی گلستان در انتها گفت: از مجموع ۳۵ شهر استان تا کنون برای ۲۴ شهر طرح های جامع و تفصیلی تهیه و به تصویب رسیده است و الباقی شهرها با عنایت به قوانین موضوعه و سال تاسیس شهرداری دارای طرح هادی هستند.