شناسهٔ خبر: 118037 - سرویس هوایی

درآیین تجلیل از خادمین اربعین حسینی انجام گرفت؛

تقدیر وزیر راه و شهرسازی از خادمان اربعین حسینی/ کاهش تصادفات جاده ای در ایام اربعین

وزیر وزیر راه و شهرسازی در آیین تجلیل از خادمین اربعین حسینی (ع) از کاهش تصادفات جاده ای در این ایام خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز سه شنبه ۱۹ مهرماه، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در آیین تجلیل از خادمین اربعین حسینی در حوزه حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای گفت: به عنوان یک برادر کوچک آمده ام تا از خادمان اربعین تشکر کنم.

وی با اشاره به هفته وحدت  میلاد با سعادت پیامبر رحمت و امام جعفر صادق(ع) گفت: از همه کسانی که در این کار بزرگ سهیم بودند و در حوزه های حمل و نقلی این تعداد از زوار را جابجا کردند تشکر می‌کنم. 

وزیر راه و شهرسازی بااعلام اینکه به فرموده مقام معظم رهبری، اربعین اتفاق جهانی است بیان کرد:  نگرانی بسیار جدی وجود داشت که انتقال این حجم از زائران اربعین حسینی با وجود عدم زیرساخت جاده‌ای و هوایی در عراق چگونه انجام خواهد شد؛ اما به لطف خدا و تلاش مسئولان طرح اربعین بدون حادثه انجام شد.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی از چند ماه پیش برنامه ریزی کرد تا وضعیت جاده ها در مسیر تردد زائران و پایانه های مرزی به عراق به توسط سازمان راهداری اصلاح و  بهسازی شد که در نتیجه با کاهش تصادفات در ایام اربعین مواجه بودیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: برای بهسازی جاده ها  ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شد و با وجود کمبود وسیله نقلیه و اتوبوس، اعزام زائران با مدیریت زمانی و تقسیم استانی انجام گرفت.

وی با اعلام اینکه این تعداد از جابجایی تلفات جاده ای نداشت از همه کارکنان در بخش های مختلف و همچنین نیروی انتظامی و جاده‌ای و راهداری تشکر کرد.

به گفته وزیر راه در بخش ریلی سابقه جابه جایی  این مقدار زائران در ایام اربعین  نداشتیم و در بخش هوایی  نیز در سال های گذشته ۴۰ الی ۵۰هزار تردد هوایی داشتیم که امسال  بیش از ۱۴۰هزار  پرواز انجام شده و این حجم از جابه جایی در طول  این مدت بی سابقه بوده است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این کار بزرگ توسط صدها وهزاران نفر انجام شد که از تک تک دست اندرکاران تشکر و قدردانی می کنم.

وی ضمن تشکر از ایرلاین‌های خصوصی تاکید کرد: عملیات اربعین کار بزرگی بود که عاشقانه انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان از همه خادمان امام حسین علیه السلام که بسیاری در این سفر حضور نداشتند نیز تشکر کرد.

گفتنی است در پایان مراسم از همه دست اندرکاران عملیات اربعین حسینی با اهدای لوحی تقدیر شد.