شناسهٔ خبر: 118112 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

جذب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط کشی راه های شریانی خوزستان

ایمنی راه خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از جذب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط کشی راه های شریانی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد در مراسم تجلیل از رانندگان نمونه و طلایه داران فرهنگ ترافیک که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده توسط اداره کل و همکاری پلیس راه استان، اربعین امسال شاهد هیچگونه گره ترافیکی در محورهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه نبودیم.

وی افزود: تسهیل عبور و مرور و حفظ سلامت کاربران جاده ای کار ارزشمند و قابل تقدیری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از جذب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط کشی راه های مواصلاتی خوزستان خبر داد و بیان کرد: با جذب این میزان اعتبار شرایط برای خط کشی حدود ۳ هزار کیلومتر از محورهای شریانی استان فراهم خواهد شد.

جولانژاد با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه تأمین و نصب تجهیزات و علائم ترافیکی در استان صورت گرفته است، گفت: یکی از علت های اصلی تصادفات جاده ای، خطای انسانی است و این مهم نیازمند فرهنگ سازی و آموزش می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان عنوان کرد: متاسفانه در روستاها و شهرهای حاشیه راه ها شاهد آمار بالای تصادفات عابران پیاده ای هستیم که علی رغم وجود پل عابرپیاده، از عرض جاده ها برای تردد استفاده می کنند.

وی تصریح کرد:  این نشان می دهد که در کنار ایمن سازی نیاز است  همه از جمله دهیاران و بانوان فرهنگ یار برنامه ریزی در حوزه آموزش فرهنگ درست رانندگی کردن را مورد توجه قرار دهند.