شناسهٔ خبر: 11819 - سرویس مسکن و شهرسازی

بررسی مناطق نابسامان شهری استان اصفهان در ستاد ملی بازآفرینی

بافت فرسوده اصفهان آخرین وضعیت بافت‌های ناکارآمد شهری استان اصفهان در پنجمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پنجمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار روز سه‌شنبه ۲۴ شهریور ماه با محوریت بافت‌های ناکارآمد شهری اصفهان در وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود.

مروری بر سیاست‌ها و تجارب بهسازی و نوسازی و ارائه چارچوب پیشنهادی باززنده سازی محدوده‌های فرهنگی و تاریخی با ارزش کشور، گزارش اقدامات سازمان بهزیستی کشور در محلات هدف بازآفرینی شهری (سکونتگاه‌های غیررسمی و...) و ارائه گزارش وضعیت مناطق نابسامان شهری و عملکرد ستادهای استانی و شهرستانی استان اصفهان مهمترین مواردی هستند که در دستور کار این جلسه قرار گرفته‌اند.

در نشست‌های قبلی ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف احیا بهسازی و نوسازی شهری که هر دو هفته یکبار با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف در وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود وضعیت بافت‌های ناکارآمد شهری استان‌های خراسان رضوی، فارس و آذربایجان شرقی بررسی شد.

این جلسات با توجه به تصویب «سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی و نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری» برگزار می‌شود./