به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ، عیسی خادمی اظهار داشت: با هدف خدمت رسانی به کاربران جاده ای این میزان جابجایی مسافر در قالب حدود ۳۹۳هزار و ۸۷۴ سفر انجام گرفت.
وی تصریح کرد : توجه به این نکته ضروری است که افزایش تعداد مسافرین و کاهش سفر ؛ در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل بدلیل کاهش محدودیت های پروتکلهای بهداشتی و افزایش اشغال ظرفیت صندلی ناوگان عمومی بوده است.
رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: از این تعداد مسافر ۷۰۷ هزار و ۲۴۰ نفر با وسیله نقلیه اتوبوس ، ۴۶۳ هزار و ۲۰۹ نفر با مینی بوس و ۹۲۸ هزار و ۸۷ نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند.
خادمی ضمن اعلام این مطلب بر ضرورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در جابجایی مسافر تاکید کرد و افزود : سیاست این اداره کل، حمل ایمن مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت ها و ناوگان عمومی انجام می شود.
وی در ادامه خاطر نشان ساخت : در بخش جا بجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است ، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت بر بستر وب به ارائه می گردد و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است.
خادمی گفت: در سیستم حملونقل زمینی ، شرکتهای مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیتهایی دارند و موظف به رعایت قوانین و مقررات حمل ونقل هستند .
خادمی در پایان افزود: مسافران میتوانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را از پایانههای مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر وشرکتهای مسافربری و تاخیر در مبدا و حین سفر بین شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم درکمیسیونهای مربوط به تخلف شرکت ، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی شود .
گفتنی است در مازندران۱۹۳ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر دارای پروانه فعالیت و فعال هستند.