شناسهٔ خبر: 118263 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:‌

نصب و اجرای حدود ۴۰۰۰ متر حفاظ بتنی و گاردریل در جاده‌های خراسان جنوبی

گاردریل - خراسان جنوبی2.jpg رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از نصب و اجرای ۳۹۰۰ متر حفاظ بتنی و گاردریل در سطح محورهای اصلی این استان با هدف ارتقای ایمنی و بهبود وضعیت حمل ونقل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، احمدی، رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: حفاظ راه ها از ضروری ترین نوع تجهیزات ایمنی و از عوامل اصلی بخشندگی جاده می باشند که بسته به نیاز از نوع حفاظ بتنی و یا فلزی مورد استفاده قرار می گیرند.

وی افزود: همچنین حفاظ های موجود در راها طی حوادث گوناگون از جمله سوانح جاده ای و غیره آسیب دیده که نیازمند به روزرسانی و تعمیرات منظم و دوره ای هستند.

احمدی ادامه داد: از این رو این اداره کل در راستای ارتقای ایمنی محورهای استان ، اقدامات درخور توجهی در بحث اجرای حفاظ های بتنی جهت ایمن سازی بین دوباند جاده های یکطرفه و همچنین ارتقای حفاظ های فلزی در دستور کار خود داشته که می توان به نصب و اجرای ۳۹۰۰ متر حفاظ بتنی و گاردریل طی ماه گذشته اشاره کرد.

احمدی به محورهای مهمی که ارتقای حفاظ در آنها صورت گرفته اشاره کرد و یادآور شد: به روز رسانی حفاظ ها در محورهای مواصلاتی استان با اولویت محورهای شریانی در دستور کار این اداره بوده است، لذا محورهای شریانی و اصلی استان از جمله بیرجند - گناباد، بیرجند - زاهدان و... از جمله محورهایی بودند که در ماه گذشته ارتقای حفاظ در آنها صورت پذیرفت.

وی در پایان اضافه کرد: با توجه به تلاش های فراوان انجام پذیرفته توسط عوامل راهداری استان سعی شده حفاظ های خسارت دیده ناشی از حوادث و سوانح در کمترین زمان ممکن بروزرسانی شود.