شناسهٔ خبر: 118342 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل خبر داد:

100 کیلومتر راه روستایی در استان اردبیل آسفالت شد

کلیم اله وثوقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از آسفالت 100 کیلومتر راه روستایی استان اردبیل در یک ساله منتهی به مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی در بازدید از محورهای فرعی و روستایی شهرستان انگوت گفت: طی یک سال گذشته با چهار درصد رشد ۱۷۰ کیلومتر راه روستایی در استان اردبیل بهسازی شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل از اجرای عملیات اسفالت ۹۹ کیلومتر از جاده های روستایی استان در این مدت خبر داد و گفت: این در حالی است که در یک سال قبل از آن تنها ۳۷ کیلومتر از راههای روستایی استان اسفالت شده بود که اقدامات یک سال اخیر ۱۶۸ درصضد رشد را در این مدت نشان می دهد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل تصریح کرد: در این مدت ۲۵ دستگاه سامانه هوشمند کنترل جاده ای در مسیرهای ارتباطی استان اردبیل نصب و راه اندازی شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل از روکش آسفالت۱۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و روستایی در استان اردبیل طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: این اقدام با حدود ۴۲۶ درصد رشد از ۱۹ کیلومتر در مدت مشابه سال گذشته به ۱۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

وثوقی افزود: طی یک سال گذشته یک هزار و ۴۶۶ کیلومتر از جاده‌های استان خط کشی شده و سه هزار و ۵۰ کیلومتر از جاده های استان نیز حفاظ نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته ۱۳.۵ کیلومتر از جاده ای استان اردبیل مجهز به سیستم روشنایی شدند در حالی که این میزان در یک سال قبل از آن کمتر از یک کیلومتر به مجهز به این سیستم شده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به تعمیر اساسی ۲۷ پل و تونل واقع در مسیرهای جاده‌های استان اردبیل افزود: طی یک سال گذشته با دو برابر افزایش۶ نقطه حادثه خیز جاده‌های استان نیز اصلاح شده است.

وی همچنین از جابجایی بیش از چهار میلیون تن کالا در مسیرهای جاده‌ای استان اردبیل خبر داد و گفت: در این مدت بیش از یک میلیون و ۳۷۲ هزار مسافر از طریق شبکه حمل و نقل عمومی استان جابجا شده که نسبت به یک سال مشابه قبل از آن ۶ درصد افزایش داشته است.