شناسهٔ خبر: 118408 - سرویس مسکن و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی:

زمین و تسهیلات در ۹۰۰ شهر برای ساخت خانه‌های ویلایی به مردم واگذار می‌شود

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهرهایی که کمبود زمین وجود ندارد واحدهای مسکونی به شکل ویلایی و در قطعات ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر به مردم برای احداث مسکن واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خانه ملت، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی پس از نشست مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: بنده همواره در کمیسیون عمران مجلس حاضر شده و به سوالات نمایندگان پاسخ می‌دهم. سوالات نمایندگان عمدتا در خصوص موضوعات مسکن از جمله وضعیت طرح نهضت ملی مسکن است. جلسه امروز هم بسیار طولانی اما مفید بوده و نمایندگان نکات مد نظر خود را مطرح کردند.

وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن افزود: با اجرای این طرح کار بزرگی را شروع کردیم، همان‌گونه که مدتها پیش مطرح کردیم، روند تامین زمین تقریباً به نقطه بسیار خوبی رسیده و پس از حضور رئیس‌جمهور در وزارت راه و شهرسازی بیان کردیم که در حدود ۹۰۰ شهر کشور که برای تأمین زمین مشکلی نیست و مردم در خانه‌های یک طبقه زندگی می‌کنند زمین‌های ۲۰۰ الی ۲۵۰ متری به همراه تسهیلات در اختیار مردم قرار می‌دهیم و آنها متعهد می‌شوند طی یک سال و نیم خانه‌هایی به صورت ویلایی بسازند، این قرار داد میان وزارت راه و سازنده که مردم هستند، منعقد می‌شود.

قاسمی تأکید کرد: حجم گسترده‌ای متقاضی برای این نوع واگذاری‌ها وجود داشته و هم‌اکنون در شهرهای که مشکل زمین نداریم این طرح را با جدیت آغاز کرده‌ایم، در مرکز استان یزد حدود ۴۰ هزار واحد مسکونی تک واحدی به مردم داده خواهد شد. در سایر استانها نیز به دنبال اجرای این طرح و تغییر نظام شهرسازی هستیم.