شناسهٔ خبر: 118436 - سرویس وزارتی

از سوی رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

تاکید ویژه بر اهمیت آموزش مهندسی ارزش، پیاده سازی نظام­نامه مهندسی ارزش درشرکت‌­ها و سازمان­‌ها

خانم حمیدیان مهندسی ارزش رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی بر اهمیت آموزش مهندسی ارزش، پیاده سازی نظام­نامه مهندسی ارزش درشرکت‌­ها و سازمان­‌ها و تشکیل تیم­‌های مهندسی ارزش ذیل دفاتر مدیریت پروژه تاکید ویژه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پنجمین جلسه ماهانه «هم اندیشی در راستای اجرای مهندسی ارزش» در شرکت‌­ها و سازمان­‌ها در وزارت راه و شهرسازی با حضور رئیس مرکز توسعه و سیاست­‌های راهبردی، مدیران کل، متخصصین و نمایندگان مهندسی ارزش شرکت‌ها وسازمان‌ها برگزار شد.

فاطمه سادات حمیدیان رئیس مرکز توسعه و سیاست‌­های راهبردی وزارت راه و شهرسازی در این جلسه بر اهمیت آموزش مهندسی ارزش، پیاده سازی نظام­نامه مهندسی ارزش درشرکت‌­ها و سازمان­‌ها و تشکیل تیم­‌های مهندسی ارزش ذیل دفاتر مدیریت پروژه تاکید ویژه داشت.

در ادامه سازمان بنادر و دریانوردی گزارشی از روند مهندسی ارزش سه پروژه مهم بنادر ریگ، دیلم و گناوه که مورد تاکید رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی بوده است را ارائه کرد و میزان صرفه جویی در این پروژه­‌ها را حدود ۳۵ درصد (قریب به ۱۰۰۰ میلیارد تومان) به همراه حفظ و ارتقاء کارکرد و کیفیت پروژه‌­ها اعلام کرد.

 همچنین شرکت ساخت و توسعه کشور و سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی آمادگی خود را مبنی بر حضور دیگر شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت و شهرسازی در کارگاه­‌های مهندسی ارزش پروژه‌­های مصوب خود را اعلام کردند که تجربه اجرایی در مجموعه فوق الگوی عملکردی در سایر سازمان‌ها و شرکت‌های متبوع باشد.

در این راستا سازمان‌ها و شرکت‌­ها پرسش‌ها و ابهامات خود را مطرح کردند که توسط کارشناسان حاضر در جلسه پاسخ داده شد. همچنین مقرر شد، جلسات هم اندیشی به صورت دوجانبه و گسترده با شرکت‌­ها و سازمان­‌های تابعه، متخصصین و مرکز توسعه و سیاست‌­های راهبردی ادامه داشته باشد.