شناسهٔ خبر: 118460 - سرویس استان‌ها

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل :

استان اردبیل به احداث ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد

علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : برای توسعه راهها استان اردبیل به احداث ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه توسعه پایدار استان ها منوط به توسعه راههاست افزود : در استان اردبیل نیز یکی از اولویت های اصلی و دغدغه های جدی راه و شهرسازی استان اردبیل احداث بزرگراه و همچنین آزاد راه است.

وی با اشاره به اینکه ساخت و توسعه راههای ایمن در محور های اصلی از اهداف مهم این اداره کل در سال های اخیر و همچنین مطالبات به حق مردمی است تصریح کرد: استان اردبیل از لحاظ برخورداری بزرگراه در کشور جزو دهک های آخر در بین استان ها است و یکی از بزرگترین علت ها عدم احساس نیاز و عدم توجه به این امر درسالیان قبل بود که خوشبختانه از ۵ سال پیش این احساس نیاز برای توسعه بزرگراه و آزادراه که از شاخصه های توسعه استان نیز می باشد و مسئولان استان به جد در تلاش برای این مهم هستند.

یوسف زاده تا ۵ سال پیش فقط ۴ پروژه اردبیل - نیر ، اردبیل – نمین ، اردبیل - مشگین شهر و ۵۰ کیلومتر از پروژه اردبیل به گرمی را دارای ردیف اعتباری ملی عنوان کرد و ادامه داد : مسئولان پرتلاش استان براساس همان نیاز به توسعه در کنار راه و شهرسازی استان تصمیم گرفتند کار مطالعه سنجی پروژه هایی را که نیاز به توسعه بزرگراه دارند را شروع کنند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه این مسئله نقطه قوتی شد تا همه محورها براساس نیاز سنجی مورد بررسی قرار گرفته و خیزی عظیم برای توسعه راههای استان از نظر ساخت و احداث بزرگراه و آزادراه برداشته شود گفت : با همت و پیگیری های استاندار ساعی و معاون امور عمرانی استانداری همچنین نمایندگان منطقه کار مطالعه سنجی همه محور ها به پایان رسیده و مورد تایید وزارتخانه است.

وی مجموع پروزه های راه اصلی و بزرگراهی استان اردبیل را ۸۷۴ کیلومتر برشمرد و بیان کرد : براساس نیاز هرمنطقه این ۸۰۰ کیلومتر را اولویت اصلی خود قرار داده ایم.

یوسف زاده اتمام کار مطالعه سنجی از نظر توجیه فنی و اقتصادی،اخذ مجوز ماده ۲۳ و قرار گرفتن این مقدار از بزرگراه در ردیف اعتباری بودجه را یادآور شد و اظهار کرد : نسبت به ۵ سال گذشته علی رغم همه مشکلات و کمبودها اکنون توسعه راهها دوبرابر شده است.