شناسهٔ خبر: 118532 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اعلام کرد؛

ترانزیت ۶۱۴ هزار تن کالا از پایانه مرزی پرویزخان/ معاینه فنی بیش از ۲۹هزار خودرو سنگین در مراکز معاینه فنی کرمانشاه

پایانه مرزی پرویزخان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از ترانزیت ۶۱۴ هزار تن کالا از پایانه مرزی پرویزخان و معاینه فنی بیش از ۲۹هزار خودرو سنگین در مراکز معاینه فنی این استان طی شش ماه خبر داد.

فریبرز کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از تردد ۱۵۶هزار خودرو سنگین در پایانه های مرزی این استان طی شش ماه ابتدایی سال خبر داد و گفت: طی این بازه زمانی تردد ۱۵۶هزار مسافر از پایانه های مرز، ترانزیت ۶۱۴ هزار تن کالا از پایانه مرزی پرویزخان و بارگیری ۲۵۴ هزار تن کالا از پایانه مرزی پرویزخان به اقصی نقاط کشور به ثبت رسید.

وی همچنین میزان جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی را یک میلیون و ۳۶۱ هزار نفر خواند و عنوان کرد: طی مدت زمان شش ماهه سال ۱۴۰۱، عملیات روکش آسفالت ۴۰ کیلومتر از راه‌های روستایی و فرعی و زیرسازی و آماده سازی ۸۴ کلیومتر از راه‌های روستایی و فرعی برای انجام عملیات روکش آسفالت در دستور کار قرار گرفت.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اجرای ۴۷۲ کیلومتر عملیات آسفالتی با تناژ آسفالت مصرفی به صورت پیمانی و امانی ۲۴۳ هزار تن از دیگر اقدامات این اداره کل بود.

کرمی با بیان اینکه بیش از ۲۹هزار خودرو سنگین در مراکز معاینه فنی نسبت به معاینه فنی خودرو هود اقدام کردند،‌ اظهار کرد: تعداد کل  ناوگان (کامیون) حمل و نقل کالا برونشهری فعال ۱۳ هزار دستگاه بوده و ناوگان وانت باری فعال نیز ۲۰۹ هزار دستگاه است.

وی از فعالیت دو هزار و ۵۷۱ راننده در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر در این استان خبر داد و گفت: تعداد کل رانندگان کامیون حمل و نقل کالا فعال در کرمانشاه نیز ۱۹ هزار نفر است. 

کرمی خاطرنشان کرد:‌ علاوه بر ۳۷۱ مورد گشت دروازه‌ای ناوگان عمومی حمل و نقل،‌ ایمن سازی فیزیکی ۱۳ مدارس در حاشیه راه‌ها، نسبت به احداث ۱۵ دستگاه پل جدید و تعریض ۷۲ دستگاه پل باکسی با دهانه دو متر نیز اقدام و ۳۴۰ کلاه ایمنی به راکبین موتور سیکلت اهدا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه از ابتدای سال جاری تا شهریورماه ۱۱ هزار کارت هوشمند ناوگان حمل و نقل کالا تمدید شده است،‌ اعلام کرد: طی این شش ماه چهار میلیون و ۴۸۲ هزار تن کالا جابه‌جا و ۲۸۵ هزار نسخه بارنامه نیز صادر شد.