شناسهٔ خبر: 118548 - سرویس هوایی

مدیر فرودگاه شهدای پارس‌آباد خبر داد:

توسعه و بهسازی زیرساخت‌های فرودگاه پارس آباد مغان/ رونق منطقه با برقراری پروازهای کارگو و افزایش پروازهای مسافری

پیمان آتش زر مدیر فرودگاه شهدای پارس‌آباد با اعلام افتتاح روشنایی سطوح پروازی فرودگاه پارس آباد مغان با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال در هفته دولت ابراز امیدواری کرد با توسعه و بهسازی زیرساخت های فرودگاهی و برقراری پروازهای کارگو منطقه پارس آباد رونق گیرد.

سید پیمان آتش زر مدیر فرودگاه شهدای پارس‌آباد در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح اقدامات فرودگاه پارس آباد مغان در۶ ماهه اول ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: بر اساس آمار در ۶ ماه اول سال جاری تعداد۶۲ پرواز ورودی و خروجی از این فرودگاه برقرار شده است. در این مدت ۲۰۹۶ نفر مسافر اعزام و پذیرش شده و در حدود ۱۸ تن بار نیز در این مدت جابه جا شده است.

وی افزود: در هفته دو پرواز برنامه ای در روزهای یکشنبه و پنجشنبه از فرودگاه پارس آباد مغان به تهران در حال انجام بود  که از شهریور ماه سال جاری به دلیل کمبود هواپیمای شرکت هواپیمایی ایران ایر در هفته فعلا یک پرواز برقرار است. 

آتش زر با اشاره به افتتاح روشنایی سطوح پروازی در هفته دولت گفت: این پروژه با اعتبار۷۵میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها انجام شد و پس از فلایت چک به صورت عملیاتی در پروازها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیر فرودگاه شهدای پارس‌آباد اصلی ترین پروژه فرودگاه را روشنایی باند عنوان کرد و گفت: پروژه بعدی و مهم در فرودگاه پارس‌آباد مغان ایجاد جایگاه سوختگیری است که نقشه‌های اجرایی آن توسط شرکت مشاور و همکاری شرکت فرودگاه‌ها در حال انجام است.

آتش زر فرودگاه پارس آباد مغان را از قدیمی‌ترین فرودگاه های کشور برشمرد و گفت: در فرودگاه پارس آباد امکان پروازهای کارگو نیز وجود دارد ولی به دلیل اینکه فرودگاه پارس آباد جایگاه سوخت ندارد، برقراری پروازهای کارگو با مشکل مواجه است.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی فرودگاه پارس آباد مغان که در شمال غرب کشور قرار دارد ، مسافران خارجی با ورود از مرز زمینی بیله سوار از طریق پرواز به تهران سفر می کنند.

مدیر فرودگاه شهدای پارس‌آباد ابراز امیدواری کرد، با ایجاد جایگاه سوخت از سوی شرکت نفت در این فرودگاه پروازهای کارگو  برقرار شده و  پروازهای مسافری افزایش یابد که این امر موجب رونق منطقه خواهد شد.

آتش زر فرودگاه پارس آباد مغان را به دلیل نزدیکی با منطقه آزاد ارس دارای پتانسیل خوبی برای منطقه عنوان کردو گفت: با طی شدن مراحل نهایی تصویب مغان به منطقه آزاد از فرودگاه پارس آباد مغان می توان در صادرات و واردات و همچنین اعزام و پذیرش مسافر بهره برد .