شناسهٔ خبر: 118586 - سرویس ریلی

مدیر عامل شرکت راه آهن خبر داد؛

رشد ۱۰۰ درصدی توسعه ناوگان ریلی در سه ماهه دوم سال جاری/عبور ۷ قطار تزانزیتی از ایران با مبدأ روسیه در مهرماه سال جاری

ببینید | ورود ۴۱۳ دستگاه ناوگان تولید داخل و بازسازی شده به شبکه ریلی مدیر عامل شرکت راه‌آهن از ورود ۴۰۷ واگن باری و ۶ لکوموتیو به ناوگان ریلی کشور در ۳ ماهه دوم سال جاری خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد بیش از ۱۰۰ در صدی همراه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید میعاد صالحی، مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم بهره‌برداری از ناوگان جدید ریلی در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین، ضمن قدردانی از حمایت‌های فرا وزارتخانه‌ای وزیر راه و شهرسازی گفت: با وجود بدهی‌های چند ده میلیون یورویی ارزی و میلیاردی ریالی و علی‌رغم تحریم‌های داخلی در حوزه‌های تخصیص بودجه و ... با تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه راه‌آهن، پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی کسب کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کم کاری‌های مفرط سازمان برنامه و بودجه در دولت گذشته، گفت: طبق برنامه ششم توسعه باید ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به حمل‌ونقل ریلی تخصیص می‌یافت اما این اتفاق نیفتاد و بجای توزیع نقدینگی برای رشد و ارتقا توزیع بدهکاری را شاهد بودیم.

صالحی خاطر نشان کرد: اینک در سه ماهه دوم سال ۱۴۰۱ که ثمرات آن را امروز شاهدیم برای توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور ۴۰۷ واگن باری و ۶ لکوموتیو به ناوگان ریلی کشور افزوده شده که نسبت به ۳ ماهه سال گذشته با رشد بیش از ۱۰۰ در صدی همراه شده است.

وی از ۱۲ شرکت سرمایه‌گذار و ۶ شرکت تولید کننده در این حوزه تشکر کرد و افزود: با حمایت وزیر راه و شهرسازی، وزیر نفت و رییس سازمان برنامه و بودجه باید مطالبات سرمایه‌گذاران که از دولت گذشته باقی مانده، تسویه و  نقدینگی را به سمت حوزه حمل‌ونقل ریلی کشور رهنمون کنیم.

صالحی تاکید کرد: شرکت راه‌آهن هیچ بدهی در یک سال اخیر اضافه نکرده است.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن با اشاره به موضوع تهاتر نفت در پروژه‌های ریلی از پیگیری امکانات متنوع این حوزه برای سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: به دنبال فراهم کردن شرایط و تحقق الزامات رشد و توسعه ناوگان هستیم که در همین راستا پایش عملکرد و رصد موضوعات مرتبط به صورت هفتگی رصد و پیگیری می شود تا مشارکت بخش خصوصی در حوزه‌های مربوطه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در حوزه ساخت، بهسازی، ترانزیت، نوسازی ناوگان و مشارکت بخش خصوصی اقدامات قابل توجهی انجام شده، افزود: در مهرماه امسال ۷ قطار ترانزیتی از مبدأ روسیه از کشور عبور کرده که این تعداد در تاریخ راه‌آهن بی نظیر است و امیدواریم رکورد جدیدی در این حوزه تا پایان سال ثبت کنیم.