شناسهٔ خبر: 118710 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اعلام کرد:

اتمام عملیات عمرانی سایت رادار تنگ ریز / ارتقا ایمنی پروازها و پوشش کامل راداری جنوب کشور با احداث رادار تنگ ریز

کریم آقائی مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اعلام بهره برداری از سایت رادار تنگ ریز در دهه فجر گفت: بهره برداری از این سایت در ایمنی پروازها و افزایش پوشش راداری جنوب کشور بسیار حائز اهمیت است.

غلامرضا کریم آقایی مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در گفتگو با   پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ، به تشریح مهم ترین  اقدامات و  پروژه های پیش بینی شده در نیمه دوم سال  ۱۴۰۱ در این فرودگاه پرداخت و با اشاره به اتمام عملیات عمرانی سایت رادار تنگ ریز گفت: سایت رادار تنگ ریز در ارتفاع ۳۲۰۰ متری کوه سپیدار میمند فارس در جهت ایمنی پروازها در جنوب کشور به ویژه پروازهای فرودگاه شیراز احداث شده است.

وی اعتبار عمرانی هزینه شده برای احداث ساختمان اصلی سایت و محوطه سازی را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بابت خرید سیستم رادار که از سیستم های پیشرفته در جهان است، ۶ میلیون یورو  از اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی هزینه شده است.

کریم آقائی خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی سایت تمام شده و با برنامه‌ریزی انجام شده نصب رادار در ۲ ماه آینده انجام شده و در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وی در مورد اهمیت سایت رادارتنگ ریز گفت: این سایت در راستای ایمنی پروازها و افزایش پوشش راداری جنوب کشور و ارتقای شاخص های ایمنی احداث خواهد شد. این  سایت راداری علاوه بر شیراز از سیستم های لار ، بندرعباس، اهواز و کیش  نیز پشتیبانی خواهد کرد و اگر مشکلی برای این سایت های راداری رخ دهد سایت تنگ ریز نواقص آنها را پوشش خواهد داد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان در مورد عملیات عمرانی انجام شده در فرودگاه‌های استان گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات نوسازی شبکه آب شرب و گاز و اصلاح شبکه برق فرودگاه بین المللی شیراز با برآورد هزینه ۳۰ میلیارد تومان در حال انجام است که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

کریم آقائی در مورد فرودگاه داراب نیز گفت: طی برنامه ریزی انجام شده حصارکشی کل فرودگاه داراب تا پایان سال  انجام خواهد شد و هزینه برآورد شده این پروژه ۲۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: میزان اعتبار لازم برای  بهسازی و توسعه عوامل پروازی فرودگاه داراب ۶۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هزینه برآورد شده برای توسعه و بهسازی عوامل پروازی فرودگاه جهرم را ۱۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

کریم آقائی با اعلام از سرگیری عملیات عمرانی ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی شیراز از ماه گذشته عنوان کرد: امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان فارس تامین اعتبارات این پروژه در مصوبات سفر رئیس جمهور لحاظ، و از اعتبارات ملی برای تکمیل ترمینال استفاده شود.