شناسهٔ خبر: 118741 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

افزایش ۱۴درصدی حجم مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه  

پایانه مرزی میرجاوه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان گفت:۹۵۸هزار و ۵۱۰ تن کالا اعم از صادرات، واردات وترانزیت از این پایانه مرزی طی هفت ماهه سالجاری صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته درمجموع عملکرد،افزایش ۱۴درصدی را نشان می‌دهد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد با بیان اینکه این میزان جابجایی توسط ۴۱ هزار و ۲۴۶ دستگاه کامیون انجام شده،اظهارداشت:از این میزان،۴۹۵هزار و ۷۱تن صادرات، ۲۲۲هزار و۱۵۹ تن واردات و ۲۴۱ هزار و ۲۸۰ تن مجموع ترانزیت ورودی و خروجی از پایانه مرزی میرجاوه می باشد. 

وی ادامه داد:توسعه اقتصاد منطقه ای و حمل و نقل بین المللی،افزایش مبادلات با کشورهای همسایه وپذیرا بودن خیل عظیم زوار پاکستانی عتبات عالیات از جمله برخی قابلیت های قابل توجه این پایانه مرزی می باشد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود:به منظور ارائه خدمات بهتر در این پایانه، طرح توسعه سالن مسافری، ساماندهی محوطه، مسیر های ورودی و خروجی و روکش آسفالت محوطه انجام شده که نقش مهمی در تسهیل و سرعت بخشی به جابجایی وتردد مسافران، ترانزیت و حمل ونقل بین المللی کالا در پایانه مرزی میرجاوه خواهد داشت. 

کرد در پایان یادآورشد:سال گذشته علیرغم شیوع‌ بیماری کرونا، روند صادرات از پایانه مرزی میرجاوه بدون توقف صورت گرفت و در حال حاضر هم به طور متوسط روزانه بیش از ۳۲۰ دستگاه کامیون از پایانه مرزی میرجاوه تردد می نمایند.