شناسهٔ خبر: 11878 - سرویس استان‌ها

با هدف ارزآوری و توریسم سلامت راه اندازی می‌شود؛

بهره‌برداری از بیمارستان آستارا تا پایان سال جاری

بیمارستان زهک و  دوست مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از پیشرفت ۹۰درصدی بیمارستان ۱۳۰ تختخوابی آستارا خبر داد و گفت: این بیمارستان تاپایان سال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از راه و شهرسازی گیلان،شعبانعلی خاوری مدیر کل راه وشهرسازی گیلان با اعلام این خبر گفت:بیمارستان آستارا یکی از ضروری ترین نیازهای منطقه است که تا پایان سال جاری ساختمان آن تکمیل و برای مجهز شدن به دستگاه های پزشکی تحویل دانشگاه علوم پزشکی گیلان می شود.

 وی افزود:عملیات اجرایی این بیمارستان از سال۸۷ آغاز شد و از ابتدای مرحله ساخت تاکنون هزینه ای  بالغ بر۳۹۰میلیارد ریال برای اجرای آن صرف شده است.

مهندس خاوری ارائه خدمات پزشکی این واحد بزرگ درمانی را در سطح استانداردهای تعریف شده بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت:پیش بینی می شود این بیمارستان در جهت ارز آوری و توریسم سلامت نیز فعال شود و توانایی پاسخگویی به تقاضاها و نیازهای افراد در داخل و خارج از کشور را خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد:این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۰ هزار و ۷۰۰ متر مربع در ۱۲هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا و چهار طبقه احداث شده است که در آن بخش هایی مانند اورژانس، اتاق عمل، درمانگاه، اتاق بستری، مراقبت های ویژه، نوزادان، زنان و زایمان، رادیولوژی، سونوگرافی و آزمایشگاهی پیش بینی شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان بیمارستان ۳۲ تختخوابی رضوانشهر را با پیشرفت ۹۰ درصد در اولویت بعدی تکمیل و افتتاح پروژه های بیمارستانی عنوان کرد و افزود: این مرکز درمانی با زیربنای ۳۶۴۰ مترمربع در سه طبقه ودر زمینی به مساحت ۹۵۰۰ متر مربع احداث شده است.

وی همچنین بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی لاهیجان و۹۶ تختخوابی لنگرود رابه ترتیب با پیشرفت فیزیکی۷۴ درصد و ۶۳ درصد در مراحل بعدی تکمیل وافتتاح پروژه های بیمارستانی برشمرد و گفت: با اختصاص ۲۲۰میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز بیمارستان لاهیجان در سال جاری ،انتظار می رود این پروژه هرچه سریعتر به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی لاهیجان در زمینی به مساحت ۱۸هزار و ۳۶۵ متر مربع در حال ساخت است، تصریح کرد: زیربنای این بیمارستان ۱۷هزار و ۱۲۳ مترمربع است که در۵ طبقه در حال احداث است.

بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی تالش نیز با پیشرفت فیزیکی۶۵درصد با دارا بودن همه بخش های درمانی در مراحل بعدی تکمیل وبهره برداری قرار دارد./