شناسهٔ خبر: 118880 - سرویس جاده‌ای

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اعلام کرد؛

تکمیل آزادراه تهران-شمال با هدف حفاظت از محیط زیست/ پیشرفت ۸۸ درصدی عملیات راهسازی در قطعه دو آزادراه

خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از تکمیل آزادراه تهران-شمال با هدف حفاظت از محیط زیست و پیشرفت ۸۸ درصدی عملیات راهسازی در قطعه دو این آزادراه خبر داد.

خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از بازدید از روند اجرایی منطقه دو آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: در این بازدید که روز چهارشنبه، چهارم آبان ماه، انجام شد، مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور و مجریان آزادراه تهران-شمال از سوی بنیاد مستضعفان حضور داشتند و خوشبختانه روند اجرایی پروژه بسیار خوب و فعال بود. 

وی این پروژه را یکی از فعال‌ترین پروژه‌های فعلی کشور خواند و عنوان کرد: منطقه دو آزادراه تهران-شمال یکی از چهار منطقه این آزادراه بوده که به طول ۲۲ کیلومتر در ادامه منطقه یک در حال اجرا است و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی بخش اول آن که برای بهره‌برداری پیش بینی شده، ۸۸.۵ درصد است که با برنامه‌ریزی باند غربی منطقه دو و تونل شرقی را زیر ترافیک خواهیم داشت. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از فعالیت دو هزار و ۹۵۰ نفر نیروی انسانی در این پروژه خبر داد و اظهار کرد: همچنین یکهزار و ۴۶۰ دستگاه ماشین آلات مختلف مرتبط با راهسازی در طول ۲۲ کیلومتر از منطقه دو آزادراه تهران-شمال در تمامی ابنیه‌ها و پل‌های سرتاسر مسیر عملیات درحال فعالیت هستند.

خادمی با بیان اینکه در باند غربی و تونل شرقی عملیات پایانی درحال بهره‌برداری است، اظهار کرد: تا کنون برای منطقه دو قریب به شش هزار میلیارد تومان هزینه شده است که ۵۰ درصد را دولت و ۵۰ درصد را بنیاد مستضعفان به عنوان سرمایه‌گذار تامین کرد. 

وی با اشاره به اینکه امیدواریم اتمام عملیات را تا پایان سال رقم زنیم،‌ تصریح کرد: این منطقه یکی از سخت‌ترین مناطق راهسازی را دارد،‌ به‌گونه‌ای که می‌توان گفت یکی از سخت‌ترین عملیات راهسازی کشور است؛ چراکه در طول ۲۲ کیلومتر قریب به ۸۲ درصد از مسیر تونل و پل قرار می‌گیرد و یک سازه بتنی ممتد در سرتاسر ۲۲ کیلومتر در حال احداث بوده و عملیات را پیچیده کرده است. 

خادمی وضعیت محور مذکور را تشریح کرد و گفت: باند شرقی منطقه از زیر باند غربی عبور می‌کند و مجدد روی باند خود می‌آید؛ این امر نیز اقدام جدیدی است که با هدف حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از ریزش‌هایی که در این مکان صورت می‌گیرد باندها را روی یکدیگر ایجاد کرده‌ایم. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم عملیات باند اول این آزادراه که در اولویت ما است تا پایان سال به اتمام برسد و برآنیم فضای ایمنی همچون تاسیسات کنترلی،‌ روشنایی تونل‌ها، نصب جت فن‌ها و ... وارد کارگاه شوند و عملیات اجرایی آزادراه تهران-شمال در منطقه دو را تا پل زنگوله که پس از تونل طویل البرز و در محدوده استان مازندارن است، به صورت آزادراهی برای مردم عزیز کشور به بهره‌برداری رسانیم.