شناسهٔ خبر: 118885 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی استان تاکید کرد:

نیاز به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اتمام ۱۵ پروژه راه سازی در سیستان و بلوچستان

شیرین شدن کام مردم سیستان و بلوچستان در آستانه نوروز با زیر بار ترافیک رفتن ۲۱ کیلومتر باند دوم در محور زابل- زاهدان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۱۴۰ کیلومتر راه با فعال بودن ۱۵ کارگاه توسط این اداره کل در استان در حال احداث است که تکمیل آنها نیازمند تخصص بیش از یک هزار میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری با بیان اینکه حدود ۱۴۰ کیلومتر پروژه راهسازی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل با فعال بودن ۱۵ کارگاه راه سازی در حال ساخت است که تکمیل آنها نیازمند تخصص بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار است، اظهار داشت: توسعه بخش ها بدون درنظرگرفتن زیرساختی به نام راه میسر نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان با داشتن ۱۱ درصد وسعت کشور به عنوان چهار راه حمل و نقل بین الملل از تردد بالایی برخوردار است و قلب تپنده و پیوند دهنده کریدور های شمال - جنوب و شرق - غرب کشور محسوب می شود این اداره‌ کل به منظور ایجاد تردد ایمن تبدیل و ارتقاء محورهای موجود از راه‌های اصلی به بزرگراهی را در اولویت‌ کاری قرار داده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا هم اینک ۱۰۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۴ کیلومتر راه فرعی در محورهای  زابل - زاهدان ، زاهدان - بیرجند ، میرجاوه - زاهدان - بم و زاهدان - خاش ، اسکل آباد - گوهرکوه_ بزمان ، زابل - زهک و روتک توسط این اداره کل در دست ساخت است.

اکبری تاکید کرد: با توجه به اینکه توسعه شبکه راه‌های استان به ویژه ساخت بزرگراه با هدف رشد ترانزیت و تجارت، اتصال راه‌های داخلی به محورهای مرزی، افزایش درآمدهای ارزی، افزایش سرعت انتقال بار و مسافر، کاهش زمان سیر و حفظ محیط زیست به طور ویژه در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته است با تامین  ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای  ۱۵ پروژه راه سازی در سیستان و بلوچستان شرایط خوبی برای سال جاری خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مطالبه پیمانکاران حوزه راه سیستان و بلوچستان افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان است که تخصیص اعتبارات مورد نیاز ضمن سرعت بخشسدن به پروژه های راه سازی این استان سبب بهره برداری از افزون بر ۸۰ کیلومتر از این مسیرها تا پایان سالجاری می شود.

نیاز به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اتمام ۱۵ پروژه راه سازی در سیستان و بلوچستان