شناسهٔ خبر: 118890 - سرویس هواشناسی

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین سازمان هواشناسی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان شرقی

هواشناسی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی این استان تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین امضا کردند.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به منظور برقراری ارتباط موثر و هم‌افزایی بیشتر بین اداره کل و مرکز تحقیقات با محوریت مطالعه، مکان‌یابی نصب و بهره‌برداری ایستگاه‌های هواشناسی در مرکز، همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی مشترک و تبادل داده و استفاده متقابل از امکانات دو دستگاه اجرایی، تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد.

این تفاهم‌نامه همکاری که توسط حبیب عبدلی مدیر کل هواشناسی و احمد بایبوردی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان به امضاء رسید، دربرگیرنده همکاری و تبادل اطلاعات در تدوین سیاست‌ها، استراتژی‌ها، اولویت‌ها، برنامه‌ها و نیازهای پژوهشی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک برمبنای اولویت‌های مشترک، تدوین و تالیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها با وابستگی سازمانی مشترک مرکز و اداره کل است.

همچنین استفاده بهینه از امکانات، توانمندی‌های آموزشی و تحقیقاتی و تجهیزات آزمایشگاهی، منابع علمی، بسته‌ها و نرم افزارهای طرفین، انتشار مقالات علمی حاصل از نتایج پروژه‌های تحقیقاتی مشترک مصوب و مشارکت علمی محققین دو طرف از اهداف این تفاهم‌نامه است.