شناسهٔ خبر: 118895 - سرویس استان‌ها

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد؛

تثبیت مالکیت دولت بر روی ۳۹۸۳ هکتار از اراضی دولتی شهرستان کاشان

مجتبی آراسته - اصفهان رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از اخذ سند تک برگ برای ۳۹۸۳ هکتار اراضی دولتی شهرهای کاشان، قمصر، نیاسر و جوشقان قالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مجتبی آراسته رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه این اداره در نیمه نخست سالجاری بمنظور حفاظت و حراست از اموال بیت المال بصورت جهادی عمل کرده است اظهار داشت: مطابق با سیاست گذاری های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اخذ سند مالکیت اراضی دولتی و ملی با هدف مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از تصرفات از اولویت‌های این اداره است.  

وی افزود: براین اساس با تلاش‌های بعمل آمده تثبیت مالکیت دولت با اخذ ۸۶ فقره سند کاداستری (سند تک برگی) برای اراضی به مساحت سه هزار و ۹۸۳ هکتار در شهرستان کاشان محقق شد.  

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اذعان داشت: این اراضی شامل سه هزار و ۹۷۴ هکتار اراضی دولتی در بخش‌های ثبتی ۲، ۳، ۶ و ۱۲ شهر کاشان، بیش از چهار هکتار در بخش ثبتی ۷ شهر قمصر، ۱.۷ هکتار در بخش ۶ نیاسر و ۲.۳ هکتار در بخش ۱۲ جوشقان قالی بوده است.  

وی بیان کرد: اخذ سند مالکیت  برای اراضی ملی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن مانع از سوء استفاده جاعلان شده و مسیر مقابله با جعل و زمین خواری را فراهم می‌کند.  

آراسته با بیان اینکه اجرای کاداستر و سند دار شدن اراضی، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند گفت: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی، دسترسی آسان به اطلاعات ملکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، بروزسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را می‌توان بخش از اهداف مهم اجرای این قانون عنوان کرد.