شناسهٔ خبر: 118898 - سرویس استان‌ها

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

تصویب طرح جامع شهر سامان در شورای عالی شهرسازی و معماری

تصویب طرح جامع شهر فارسان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح جامع شهر سامان در جلسه کمیته انطباق مصوبات شورای برنامه ریزی استان با سیاست های ابلاغی شورای عالی شهرسازی و معماری مطرح و پس از بررسی به تصویب نهایی رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، صغری محمدعلیزاده گفت : طرح جامع شهر سامان پیش از این در جلسات استانی کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح و مصوب شده بود.

وی ادامه داد: در این طرح با افق ۱۴۱۰، مساحت محدوده و حریم پیشنهادی شهر سامان به ترتیب ۵۰۱ هکتار و ۲۱۲۱ هکتار لحاظ شده است؛ درحالیکه این ارقام در طرح گذشته(۱۳۹۵) به ترتیب ۴۳۱ و ۱۵۶۸ هکتار بوده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به جمعیت شهر سامان بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ که ۱۴ هزار و ۱۹۲ نفر بوده است؛ جمعیت پیشنهادی در طرح جدید را با نرخ رشد ۲ درصد، ۱۸ هزار و ۴۰۶ نفر عنوان کرد.

محمدعلیزاده به برگزاری جلسات متعدد با مشاور و شهرداری سامان و همچنین جلسات گروه کاری برای بررسی این طرح اشاره کرد و گفت: مساحت بافت فرسوده مصوب نیز در طرح جامع سامان ۴۳ هکتار برآورد شده است.