شناسهٔ خبر: 118911 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خبر داد:

جانمایی ۳۳ پایگاه راهداری زمستانی ثابت و سیار در محورهای مازندران

مازندران مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران در دومین جلسه هماهنگی راهداری زمستانی که با حضور معاونین و روسای ستادی و تابعه برگزار گردید ازجانمایی ۳۳ پایگاه راهداری ثابت و سیار در طول محورهای مواصلاتی استان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ،حسن جهانیان با بیان اینکه حدود ۲۵۰دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین به همراه ۳۵۰ نفر پرسنل برای طرح راهداری زمستانی در راهدارخانه‌های بین‌راهی استان مستقر می‌شوند، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها از ابتدای آبان حدود ۶۰ درصد نیروها در راهدارخانه‌ها مستقر شده‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه نمک ، شن و ماسه در راهدارخانه‌های استان برای جلوگیری از یخ‌زدگی جاده‌ها دپو شده است، تصریح کرد:‌ همه ساله در نیمه اول سال نسبت به تهیه و حمل نمک، شن و ماسه مورد نیاز برای راهدارخانه‌های زمستانی استان اقدام می گردد.

جهانیان با تاکید بر اینکه هرلحظه احتمال وقوع کولاک، برف و یخ‌بندان در این گردنه‌ها ی استان وجود دارد، اظهار داشت: خدمات‌رسانی راهداری زمستانی به این نقاط را در اولویت اول قرار داده‌ایم تا مشکلی برای تردد به وجود نیاید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران به برگزاری جلسات هماهنگی با سایر دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت:‌ با پلیس‌راه، اورژانس، هلال احمر، مدیریت هماهنگی امور بحران استانداری ، ادارات کل همجوار استان و سایر دستگاه‌هایی که به‌نوعی در این راستا دخیل هستنند، هماهنگی‌های لازم برای همگرایی و تعامل انجام شده است.

وی در ادامه افزود: در طول گردنه‌ها و محورهای برف‌گیر حدود ۱۰دستگاه دوربین نظارتی فعال است که به‌صورت آنلاین از مرکز راهداری استان دوربین‌ها رصد و محورها پایش می‌شوند؛ بدین‌ترتیب در صورت بروز مشکل می‌توان به‌ نزدیک‌ترین پایگاه محدوده برای ارائه خدمات‌ اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران افزود: تابلوهای پیام متغییر (VMS) نیز در طول محورها مستقر است و وضعیت جوی و شرایط جاده‌ها را آنلاین اطلاع‌رسانی می‌کند و همچنین تلفن گویای ۱۴۱ شبانه‌روزی در اختیار کاربران جاده است.

حسن جهانیان با اشاره به داشتن ارتباط تنگاتنگ با اداره کل هواشناسی استان دارند، تصریح کرد: به‌صورت مداوم و روزانه اطلاعات جوی را از اداره هواشناسی دریافت می‌کنیم تا آمادگی کامل برای مدیریت راه‌ها داشته باشیم.