شناسهٔ خبر: 118961 - سرویس استان‌ها

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی‌اعلام کرد:

تهیه طرح جامع شهر ارومیه در چارچوب ضوابط شهرسازی

دکتر حمزه لو  مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: مطالعات طرح جامع شهر ارومیه براساس ضوابط شهرسازی و معماری انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو در جلسه کمیته فنی بررسی طرح جامع شهر ارومیه گفت: توسعه شهر ارومیه باید با مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط و در چارچوب قوانین عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: طرح مطالعاتی جامع شهر ارومیه پس از بررسی تخصصی و کارشناسی اعضای جلسه کارشناسی طرح جامع به تصویب اکثریت رسیده و به عنوان مصوبه و بررسی نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: مسئله‌محوری، زمینه‌گرایی، مشارکتی بودن و اتکا به ظرفیت‌ها و منابع توسعه شهر مبنای پیشبرد مطالعات تجدیدنظر طرح جامع شهر ارومیه است.

حمزه لو بیان کرد: آمار و اطلاعات ارائه شده از طریق نهادهای متولی ملاک جمع‌بندی در طرح جامع است و اساس ارائه آمار جمعیت شهری در استان‌ها بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

وی تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در مسیر توسعه شهری همراه و هم قدم با مجموعه مدیریت شهری قرار دارد و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نمی کند.

حمزه‌لو با اشاره به اهمیت طرح جامع شهر ارومیه، اظهار داشت: با تصویب طرح جامع بسیاری از مشکلات مناطقی که به داخال محدوده الحاق می شوند حل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: طرح جامع شهر ارومیه با هدف تامین نیازهای مسکن و گسترش خدمات عمومی مورد توجه است.

جلسه کمیته فنی طرح جامع ارومیه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مدیران برگزار شد.

در این جلسه اعضای کمیته به بیان نظر و پیشنهادهای خود در خصوص طرح جامع شهر ارومیه پرداختند و مقرر شد تمام اعضا در جلسه کمیته فنی شواری عالی شهرسازی که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور مسئولان کشوری برگزار می ‌شود، حضور یابند تا طرح جامع به دقت مورد بررسی اعضا قرار گیرد.