شناسهٔ خبر: 119236 - سرویس استان‌ها

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل؛

برگزاری کارگاه آموزشی پدافند کالبدی و زیربنایی در استان اصفهان / نگاهی از مقیاس کلان تا جزء به مبحث پدافند کالبدی و زیربنایی

کارگاه آموزشی پدافند کالبدی و زیربنایی در استان اصفهان کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل با موضوع پدافند کالبدی و زیربنایی با مشارکت دفترمنطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و در راستای ارتقاء دانش و مهارت‌های عمومی و تخصصی در این زمینه، کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل با مشارکت دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان در محل دانشگاه اصفهان برگزار شد.  

در این کارگاه آموزشی که ویژه مدیران، کارشناسان و دست‌اندرکاران حوزه مسکن و شهرسازی بود، مدرسان به معرفی موضوع پدافند کالبدی و زیربنایی و  اصول و محورهای این پدافند پرداختند.  

در این دوره آموزشی الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در سطوح مختلف طرح‌های توسعه عمران از منظر کالبدی تشریح شد همچنین با اشاره به اینکه در تمامی این طرح‌ها به موضوعات پدافندی پرداخته شده است سطوح طرح‌ها شامل طرح کالبدی ملی، طرح کالبدی منطقه‌ای، طرح‌های ناحیه‌ای، مقیاس جامع شهری و طرح‌های تفصیلی و ... مطرح شد.  

گفتنی است: در این کارگاه آموزشی، مباحثی شامل تعریف پدافند غیرعامل در مستندات علمی و قانونی، رویکردها و اصول کلی آن، راهکارهای اتخاذ شده برای بحث‌های پدافندی و صیانت از سرزمین، معیارهای سنجش خطرپذیری و به طور کلی نگاهی از مقیاس کلان تا جزء در این حوزه ارائه و مصداق‌های آن نیز بیان شد.