شناسهٔ خبر: 119270 - سرویس مسکن و شهرسازی

در نشست شرکت بازآفرینی با سازمان نوسازی مدارس تاکید شد؛

تعریف پروژه‌های اقدام مشترک برای نوسازی مدارس محلات هدف بازآفرینی‌شهری

نشست نشست مشترک بررسی وضعیت فضاهای آموزشی در محلات هدف بازآفرینی شهری با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و سرپرست سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست مشترک بررسی وضعیت فضاهای آموزشی در محلات هدف بازآفرینی شهری با حضور محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و خان محمدی سرپرست سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شد. در این نشست مباحثی پیرامون نوسازی مدارس محلات هدف بازآفرینی مطرح و مقرر شد شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز  مدارس کشور، برنامه‌ریزی‌های لازم و مشترکی را به منظور تبادل اطلاعات، تدقیق و شناخت وضع موجود انجام دهند.

به گفته آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، در این نشست مقرر شد شرکت بازآفرینی شهری ایران با مشارکت سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور طی یک برنامه سه ساله، اعتبار لازم جهت ساخت واحدهای آموزشی مورد نیاز در محلات هدف بازآفرینی شهری را تامین نمایند.

علاوه بر این در این نشست مقرر شد؛ سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گزارشی از وضعیت فضاهای آموزشی و سرانه مطلوب و مورد نیاز را بر مبنای داده‌های آماری تهیه و براساس یک تفاهم نامه مشترک برنامه احداث فضاهای آموزشی با تفکیک وظایف و ماموریت دستگاه‌ها تعیین گردد.

همچنین  قرار شد در اقدامی مشترک و با استفاده از منابع اعتباری و تعهدات، برنامه‌ای برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در حال احداث تدوین شود.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، این نشست با تاکید بر افزایش کمی و کیفی فضاهای آموزشی در سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده و تاریخی و در راستای اجرای بند الف ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر مشارکت و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در توسعه سرانه و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز بافت‌های فرسوده، موضوع ساخت و توسعه فضاهای آموزشی با هدف دستیابی به میانگین سرانه فضای آموزشی در محلات هدف تشکیل شد.