شناسهٔ خبر: 119275 - سرویس استان‌ها

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

۸ کیلومتر از محور برزک کاشان تا پایان ۱۴۰۱ چهار خطه می شود

باند دوم برزک کاشان - اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن بازدید از روند اجرای پروژه باند دوم محور برزک به کاشان از تکمیل و بهره برداری ۸ کیلومتر از این محور تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در معیت سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در سفر به شهرستان کاشان از باند دوم محور برزک – کاشان بازدید بعمل آوردند و روند اجرایی و اعتباری این پروژه را مورد بررسی قرار دادند.  

در حاشیه این بازدید معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه اظهار داشت: باند دوم محور برزک کاشان به طول ۶۵ کیلومتر بوده که در سنوات گذشته ۲۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.  

وی افزود: ۳۵ کیلومتر از این پروژه در حدفاصل پل سعدآباد تا سه راهی موته نیاز به مطالعه دارد که مکاتبات لازم جهت اخذ مجوز مربوطه انجام شده است.  

شاهسوندی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ کیلومتر از این پروژه حدفاصل روستای بارونق تا پل سعدآباد با سه قرارداد در دست اجرا است اذعان داشت: مجموع این قرادادها حدود ۶۳ میلیارد تومان است. همچنین چهار کیلومتر از این مسیر (گردنه نابر) که از خطرناک ترین بخش‌های این محور بود سال گذشته مورد بهره‌برداری و افتتاح قرار گرفت.  

وی با اشاره به اینکه هشت کیلومتر از پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد گفت: روکش آسفالت و خط کشی این میزان از پروژه انجام شده و تابلو و علائم آن باقیمانده است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: پیش بینی می شود در صوت تامین اعتبار لازم مابقی پروژه به همراه پنج دهانه پل بزرگ ۸.۵ متری در روستاهای سادین، اسحاق آباد و سعدآباد تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.  

وی خاطرنشان کرد: مطابق با مصوبات سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان اصفهان، ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد تا بتوان دیون، قراردادهای موجود و تقاطع‌های غیرهمسطح این پروژه را تکمیل کرد.