شناسهٔ خبر: 119292 - سرویس استان‌ها

در نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان کاشان انجام گرفت؛

اخذ مصوبات برای رفع چالش‌های حوزه راه و شهرسازی کاشان

نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان کاشان در نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان کاشان مشکلات حوزه راه و شهرسازی این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و پیرامون اجرا و تامین منابع مالی پروژه‌های (باند دوم برزک به کاشان)، (کمربندی کاشان) و (نهضت ملی مسکن) این شهرستان برنامه ریزی و زمان بندی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان کاشان به منظور بررسی و رفع مشکلات مختلف این شهرستان با حضور سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص موارد مطرح شده در این نشست و مصوبات آن اظهار داشت: در شورای اداری استان اصفهان و شهرستان کاشان مصوبات مختلفی در حوزه راه و شهرسازی داشتیم که از جمله مهمترین این مصوبات می‌توان به برنامه ریزی تامین منابع مالی و تکمیل پروژه‌های عمرانی این شهرستان اشاره کرد.  

وی در خصوص وضعیت پروژه باند دوم محور برزک کاشان به طول ۶۵ کیلومتر اذعان داشت: در سنوات گذشته ۲۰ کیلومتر از این محور به بهره برداری رسید و با تلاش‌های بعمل آمده هشت کیلومتر نیز تا پایان سال جاری زیر بار ترافیک می‌رود.  

قاری‌قرآن افزود: ۳۵ کیلومتر از این پروژه در حدفاصل پل سعدآباد تا سه راهی موته نیاز به مطالعه دارد که با توجه به اهمیت این پروژه برای سنوات بعدی بودجه لازم آن در نظر گرفته می‌شود.   

وی در خصوص پروژه کمربندی کاشان با اشاره به ویژه بودن این پروژه عنوان کرد: کمربندی کاشان به طول ۲۸ کیلومتر حدفاصل پل دارالسلام تا محور قدیم قم کاشان است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: از ابتدای این پروژه تا جاده ابوزیدآباد به طول ۳.۵ کیلومتر عملیات راهسازی تا اجرای بیس انجام پذیرفته است همچنین ۴.۵ کیلومتر انتهایی این پروژه حدفاصل جاده طاهر آباد تا جاده قدیم قم کاشان عملیات اجرایی تا روکش آسفالت اجرایی شده است.  

وی با اشاره به نقش مهم کمربندی در ارتباط بین شهرها اذعان داشت: تکمیل این پروژه یکی از مطالبات اصلی شهر کاشان بوده لذا موضوع معارضین ۲۰ کیلومتر این پروژه که مشکل اصلی کمربندی کاشان است، در شورای مشترک اداری استان و شهرستان کاشان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.  

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: مطابق با مصوبات سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان اصفهان ۶۰ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شد که از این میزان ۳۵ میلیارد تومان مربوط به تقاطع غیرهمسطح (محل تلاقی کمربندی کاشان با جاده کاشان به نوش آباد) است.  

وی در خصوص دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه به طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۲۲ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان ثبت نام کردند که به لطف خدا پالایش متقاضیان انجام شده و بیش از ۱۴۰ هزار نفر حائز شرایط هستند. همچنین تا کنون در سطح استان حدود ۸۰ درصد زمین‌های مربوطه برای این طرح احصا شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در شهرستان کاشان نیز ۲۸ هزار نفر برای این طرح ثبت نام کردند که عمده ثبت‌نام‌ها برای شهر کاشان بوده همچنین در حال حاضر یکهزار و ۵۵۰ واحد آن در دست اجرا قرار دارد.  

وی در رابطه با تامین اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اذعان داشت: در شهر کاشان ۷۵ هکتار مصوب شده و ۵۰ هکتار نیز در مرحله تصویب برای الحاق است که با این میزان زمین نیاز شهر کاشان پوشش داده می‌شود همچنین برای دیگر شهرهای این شهرستان نیز مساله تامین زمین از طریق الحاق و روش‌های دیگر حل شده است.  

قاری‌قرآن در حوزه املاک و حقوقی شهرستان کاشان به ۲۲۰ مورد اجرای حکم قضایی و بازگشت ۸۰۰ میلیارد تومان اراضی دولتی به بیت المال اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های بعمل آمده اسناد تک برگی چهار هزار هکتار اراضی دولتی این شهرستان اخذ و اسناد دفترچه‌ای ۱۲ هزار هکتار از اراضی به اسناد تک برگی تبدیل شده است.  

وی خاطرنشان کرد: از هفت شهر شهرستان کاشان برای پنج شهر، طرح تفصیلی ابلاغ شده و طرح تفصیلی شهرهای قمصر و جوشقان قالی نیز در مراحل نهایی و ابلاغ قرار دارد.